Fly til Alicante fra Billund
Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-03-01 13:39

Hej

Findes subj.?

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 13-03-01 15:42

"Kasper Bøggild" wrote:

> Hej
>
> Findes subj.?

Ja, men tag toget til Hamburg i stedet hvis du vil spare mage penge. Fra
Hamburg går der nemlig billige fly til Alicante.

Hvis du rejser uden for højtiderne kan du få den specielle
Sightseeing-billet med DSB til Hamburg for 250,- t/r fra Fredericia til
Hamburg. Du skal dog rejse tilbage inden for en måned. Se mere på
http://www.dsb.dk/udland/sightseeing/m_bottom.htm.

Fra Hamburg til Alicante kan du fx. flyve med Hapag-Lloyd. De har nogle
meget gode rabatter. Se mere på http://www.hlf.de/.

//Emil Jelstrup

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 14-03-01 10:39

"Emil Jelstrup" <emj@postkasse.net> wrote in message
> Ja, men tag toget til Hamburg i stedet hvis du vil spare mage penge. Fra
> Hamburg går der nemlig billige fly til Alicante.

Det ser ud til du har ret. Mange tak for rådet.

> [...]
> Sightseeing-billet med DSB til Hamburg for 250,- t/r fra Fredericia til
> Hamburg. Du skal dog rejse tilbage inden for en måned. Se mere på

Desværre skal vi rejse i påsken så dette tilbud kan vi ikke udnytte. Jeg har
prøvet at få fat i DSB udland, men de tager ikke telefonen. Vi er begge 23
år, så der må være noget ungdomsrabat vi kan udnytte?

mvh
Kasper

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 15-03-01 14:51

"Kasper Bøggild" wrote:

> [...]
> prøvet at få fat i DSB udland, men de tager ikke telefonen. Vi er begge 23
> år, så der må være noget ungdomsrabat vi kan udnytte?

Prøv at ringe til DSB Udland igen. Jeg har en gang ventet i ca. en time
(70-numre er lidt dyre at ringe til, når de har så lang ventetid burde de få
sig et 80(gratis)-nummer). Jeg tror I kan få ca. 20-30% ungdomsrabat.

Ellers, prøv at købe en billet på http://bahn.hafas.de (det tyske
jernbaneselskab). De sælger også billetter fra Danmark til Tyskland, og de har
rimelige priser (ofte billigere end DSB). De sender billetten hjem til
Danmark.Husk at skrive, at I vil have ungdomsbilletter i "specielle
bemærkninger"-feltet (det kan også være en god idé at skrive jeres alder).

//Emil Jelstrup