Andet multimedie
bentjuul 3670
Madsen, hjælp :-)
Fra : enrico

Dato : 13-02-03 23:09

Dette er måske off-topic, men jeg har fået hjælp i denne gruppe før
af skærmgeniet Madsen.

Min kammerat har fået en Mac skærm 21" smidt i nakken. Vi har sat den
til en Win 2000 maskine, men mangler en skærmdriver. Hvor finder vi
den, og duer den til Windows - eller findes der en anden driver, der
duer.

Billedet er Violet og uskarpt. Det kan også være skærmen er slidt op,
da den har stået på en avis i en del år.

-enrico

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 14-02-03 00:23

"enrico" skrev ...
> [...]
> til en Win 2000 maskine, men mangler en skærmdriver. Hvor finder vi
> den, og duer den til Windows - eller findes der en anden driver, der

Prøv at kigge på: http://www.monitor-drivers.com/ , der er drivers til
hvad-som-helst næsten da.

Håber det hjælper selvom jeg ikke hedder Madsen.

Keld Lergren Nielsen
"Sandheden er ofte så enkel, at man må
nærme sig den via det komplicerede"

Fra : Madsen

Dato : 14-02-03 02:22

enrico skrev:

> Dette er måske off-topic, men jeg har fået hjælp i denne gruppe
> før af skærmgeniet Madsen.

Det kan man da vist kalde for en overdrivelse der vil noget, men
tak for tilliden.

> [...]
> den til en Win 2000 maskine, men mangler en skærmdriver. Hvor
> finder vi den, og duer den til Windows - eller findes der en

Det tør jeg godt nok ikke sige. Spørgsmålet er om det er nødvendigt
med en skærmdriver hvis det er en Plug&Play-skærm. Man burde i det
mindste kunne få et nogenlunde ordentligt billede på skærmen uden
at installere en driver. Hvilken opløsning og opdateringsfrekvens
har I prøvet i?

> Billedet er Violet og uskarpt. Det kan også være skærmen er slidt
> op, da den har stået på en avis i en del år.

Så vidt jeg ved så kræves der en speciel adapter når man kobler en
Apple-skærm til en pc, men det er muligt at jeg tager fejl.
Jeg husker blot fra tidligere tråde i <news:dk.edb.hardware.skaerm>
at der har været snak om det.

Adapteren kan se ud som på følgende link, men der findes vist flere
forskellige typer: <http://store.drbott.com/drbott/0262-pcm.html>.

> Billedet er Violet og uskarpt. Det kan også være skærmen er slidt
> op, da den har stået på en avis i en del år.

Det gør de jo altså med tiden, efterhånden som fosforlaget bliver
slidt op. Det kan evt. også være ledningen til skærmen som har taget
skade. Mange ældre skærme har en tendens til at knække i ledningen
lige der hvor den kommer ud bagpå skærmen, hvis producenten da ikke
har været så smart at lave et stik i stedet.

Prøv evt. om de kan hjælpe i <news:dk.edb.hardware.skaerm> hvis du
ikke får et brugbart svar her.

Madsen.