Andet multimedie
bentjuul 3670
PhotoShop 7 - Rotation
Fra : Gorm Sørensen

Dato : 12-02-03 14:19

Hmmm.... kan ikke rigtig finde ud af hvordan man roterer et objekt, fx en
tekst, sådan at det kommer til at stå fra hjørne til hjørne eller sådan
noget... Jeg har prøvet det engang, hvor det kom en eller anden buet pil i
hjørnet af objektet.... Men kan ikke huske hvordan...

Hilsen Gorm.

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 14:26

Gorm Sørensen skrev:

> Hmmm.... kan ikke rigtig finde ud af hvordan man roterer et
> objekt, fx en tekst, sådan at det kommer til at stå fra hjørne til
> hjørne eller sådan noget...

Edit > Transform > Rotate. (Rediger > Transformer > Roter).

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 12-02-03 17:46

"Madsen" ræsonnerede, og skrev d. 12 feb 2003:

> Edit > Transform > Rotate. (Rediger > Transformer > Roter).

...Eller det noget smartere [CTRl+T] (og højreklik i bounding box for
kommendoer).

--
/Digit

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 17:55

Digit skrev:

> ..Eller det noget smartere [CTRl+T] (og højreklik i bounding box
> for kommendoer).

Også det ja. Højreklikket er for øvrigt sjældent nødvendigt. Pilene
rundt om bounding boxen ændrer karakter afhængig af hvor man placerer
markøren.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 12-02-03 18:05

> Også det ja. Højreklikket er for øvrigt sjældent nødvendigt. Pilene
> rundt om bounding boxen ændrer karakter afhængig af hvor man placerer
> markøren.

Du har vist sjældent brug for andet end scale og rotate

Jeg bruger hyppigt distort og perspective.

--
/Digit

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 18:06

Digit skrev:

> Du har vist sjældent brug for andet end scale og rotate

Jo, men nu gik jeg ud fra det oprindelige spørgsmål.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 12-02-03 18:11

> Jo, men nu gik jeg ud fra det oprindelige spørgsmål.

Yeap. Det gik lige hurtigt nok.

--
/Digit

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 18:23

Digit skrev:

> Yeap. Det gik lige hurtigt nok.

Kender godt fornemmelsen. :)

Forresten så kan du vel også lave distort og perspective uden at
højreklikke? Hvis du holder Ctrl-tasten nede når du trækker i en af
punkterne i bounding boxen, så svarer det til distort. Shift + Ctrl
+ Alt mens du trækker i en af hjørnerne af bounding boxen svarer
til perspective.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 12-02-03 20:33

> [...]

> punkterne i bounding boxen, så svarer det til distort. Shift + Ctrl
> + Alt mens du trækker i en af hjørnerne af bounding boxen svarer

De 2 genveje kendte jeg faktisk ikke.
Der er jo en million genveje.. argh så skidt da: Tak for'et =)

--
/Digit
"..darn, Polly's been eatin' that fukin' cracker!"

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 13-02-03 13:02

Hehe..... Mange tak alle sammen!!