Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparens i Photoshop - Hvordan??
Fra : Kewin Pedersen

Dato : 11-02-03 16:56

Hey NG

Jeg ville gerne høre, om der var nogle, som kunne hjælpe mig med noget
Photoshop. Det drejer sig om, at jeg skal have lavet et billede
gennemsigtigt. Jeg har uploadet både billedet samt en lille beskrivelse af,
hvad det er, der skal gøres ved det. Billedet kan findes hos Jubii's
webhost, dejligt med lidt online lagerplads! :D Adressen er:
http://medlem.jubii.dk/kewinp/ - Skal nemlig bruge billedet til min rigtige
hjemmeside...

På forhånd tak!

Kewin Pedersen

Fra : Thomas

Dato : 11-02-03 18:07

"Kewin Pedersen" <kewin@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://medlem.jubii.dk/kewinp/ - Skal nemlig bruge billedet til min
rigtige
> hjemmeside...

Den grå masse som omklamrer din tekst er din "matte". Hvis du bruger
Photoshop, så ændrer du den i save for web funktionen, så den passer med
baggrunden på din hjemmeside. Grunden til at man laver en matte med
baggrundsfarven, er at grafikken så tager sig bedre ud.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://ownz.be/users/Chris/aanmelden.php?referrer=jogt.com Mere trafik?

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 11-02-03 22:27

Tak for tippet, jeg vil se nærmere på det når jeg får bedre tid. Dog ønskede
jeg at få ændret skriftten på teksten, fra "Gaming" til "Hardware", da det
er mit hovedproblem - tror du at du kunne løse dette problem for mig? Ville
bliver meget glad hvis du/I kunne

/Kewin

Fra : Tine Müller

Dato : 12-02-03 08:48

"Kewin Pedersen" skrev
> [...]
> jeg at få ændret skriftten på teksten, fra "Gaming" til "Hardware", da det
> er mit hovedproblem - tror du at du kunne løse dette problem for mig?

Du må jo have originalfilen til din tekst Gaming og det er denne fil du bare
skal lave om til Hardware og så skal du vide hvad baggrundsfarven hedder på
din nye side.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Digit

Dato : 12-02-03 17:44

"Kewin Pedersen" ræsonnerede, og skrev d. 11 feb 2003:

> [...]
> "Hardware", da det er mit hovedproblem - tror du at du kunne løse
> dette problem for mig? Ville bliver meget glad hvis du/I kunne

Grafikken 'gamin' er vel noget du har neglet et sted.. hvis du kan finde
fonten vil jeg gerne ændre det.

--
/Digit