Andet multimedie
bentjuul 3670
Cirkel uden noget indeni i CorelDraw
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-02-03 21:22

Til brug ved CD labler kunne jeg godt bruge en cirkel ring med hun inden i.

Det skal altså bare være en ring, og mit valgte billede skal kunne ses der i
gennem.
Jeg kan lave en cirkel med og sætte stregtykkelsen op, men det er ikke
ønskeligt.

Det jeg vil lave er en hvid ydre ring så der ikke printes uden for lablen.
Jeg vil så placere et firkantet billede og maske af med ringen.
Måske kan den grupperes med e n cirkel i CD'ens centrum så der også bliver
masket af der. Det sidste burde ikke være noget problem, men ringen driller
mig. Jeg mangler en form for "træk 12 cm cirklen fra 14 cm cirklen og lad
12 cm hullet være gennemsigtigt"

Min skabelon ligger i CorelDraw 10.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 09-02-03 21:29

Du lægger de to cirkler oven på hinanden, vælger begge to på een gang, og
trykker CTRL+L. Nu har du en combine som du kan tildele farven hvid.
Kh
Bjørn

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e46b87a$0$241$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-02-03 22:20

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Du lægger de to cirkler oven på hinanden, vælger begge to på een gang, og
> trykker CTRL+L. Nu har du en combine som du kan tildele farven hvid.
> Kh
> Bjørn

Fedt, takker!

Michael Lund Sørensen