Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF Fra Pc/Mac InDesign 2,0
Fra : id

Dato : 09-02-03 08:49

Hej gruppe!

Jeg laver lidt i nDesign 2.0 på en Pc, og får lidt hjælp fra en som kører
Mac, der skal laves en PDF fil til trykkeren.
Er det lige gyldigt om PDF'en bliver lavet på en Pc eller Mac?
PDF'en kan laves direkte fra InDesign, eller er det bedre at lave den fra
Acrobat 5.0?
Kan man flytte filerne (InDesign) fra Pc til Mac og omvendt uden problemer
ved at ændre fil efternavn?

Jeg mener at jeg har læst noget om det her i gruppe sidste år, men kan ikke
finde det igen.

Mvh.

ID

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-02-03 09:34

On Sun, 9 Feb 2003 08:48:46 +0100, "id" <ioghjc@mobilixnet.dk> wrote:

>Jeg laver lidt i nDesign 2.0 på en Pc, og får lidt hjælp fra en som kører
>Mac, der skal laves en PDF fil til trykkeren.
>Er det lige gyldigt om PDF'en bliver lavet på en Pc eller Mac?

Ja, det skulle være lige meget.

>PDF'en kan laves direkte fra InDesign, eller er det bedre at lave den fra
>Acrobat 5.0?

Lav den med Acrobat destiller. Men spørg trykkeriet om deres
joboptions, så du får den lavet rigtigt.

>Kan man flytte filerne (InDesign) fra Pc til Mac og omvendt uden problemer
>ved at ændre fil efternavn?

Ja, men hvis I skal flytte frem og tilbage, så brug den laveste
fællesnævner til navnene. Dvs. brug altid extension .eps og .jpg osv.
og undgå tegn som ikke virker på pc. Det er bl.a. / og *

Fontene kan ikke flyttes, så brug de samme Type 1 fonte begge steder.
Undgå Truetype, det giver problemer mange steder.

Kurt Brixen

Fra : Henrik Torp

Dato : 09-02-03 21:57

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Fontene kan ikke flyttes, så brug de samme Type 1 fonte begge steder.
> Undgå Truetype, det giver problemer mange steder.

M.h.t. fonte ville det måske være en god ide, at kigge nærmere på de nye
OpenType fonte i InDesign2. Disse giver flere muligheder og skulle kunne
flyttes fra mac til pc uden videre. Har dog ikke prøvet.

Desværre følger der ikke ret mange OpenType fonte med.

Venlig hilsen
Henrik