Andet multimedie
bentjuul 3670
par-filer
Fra : Peter Skovgaard

Dato : 06-02-03 16:17

Hej i Gruppen. er der nogen her der bved hvilket program der laver
grafikfiler i parformat. Jeg kan ikke printe billedet ud, da Windows
ikke kender denne fil. Jeg håber at der er en der kan hjælpe med
dette.
På forhånd tak.
Peter

Fra : emj

Dato : 06-02-03 16:33

On Thu, 06 Feb 2003 16:16:57 +0100, Peter Skovgaard
<peter.skovgaard@mail.dk> wrote:

>grafikfiler i parformat

Hvad er det?
Hilsen emj

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 06-02-03 16:39

Det ved jeg ikke, det er derfor jeg spurgte. Der er sikkert nogle
kloge hoveder et eller andet sted der ved noget om det, håber jeg.
M.v.h
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-03 16:40

Peter Skovgaard <peter.skovgaard@mail.dk> skrev :

> [...]
>grafikfiler i parformat. Jeg kan ikke printe billedet ud, da Windows
>ikke kender denne fil. Jeg håber at der er en der kan hjælpe med

Parfiler har som sådan ikke noget med grafik at gøre.

Det er paritesfiler, der kan bruges til at rekonstrure
defekte/manglende filer.

<http://www.slyck.com/newsgroups7.html>
<http://www.fluidstudios.com/fsraid.html>

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 06-02-03 17:29

On Thu, 06 Feb 2003 16:40:05 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

><http://www.slyck.com/newsgroups7.html>
><http://www.fluidstudios.com/fsraid.html>

Hej Knuyd. MAnge tak for hjælpen.
Jeg har hentet det relevante program, men filen er korrupt så den kan
ikke rekomstrueres, men tak for hjælpen.
M.v.h
Peter

Fra : Per N

Dato : 06-02-03 17:44

On Thu, 06 Feb 2003 17:28:39 +0100, Peter Skovgaard
> [...]
>Jeg har hentet det relevante program, men filen er korrupt så den kan
>ikke rekomstrueres, men tak for hjælpen.

Hej

Hvis du kun har selve PAR filen, så kommer du ingen vegne.
Der hører mindst 1 fil til med endelsen P01 og måske endda
P02, P03 osv. Derudover skal der også være den eller de filer
som PAR filerne er lavet for at kontrollere/reparere.

PAR filer bruges oftest i forbindelse med postning af store
filer i de binære nyhedsgrupper.

mvh Per

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 06-02-03 20:02

On Thu, 06 Feb 2003 17:43:57 +0100, Per N <nospam@invalid.mail> wrote:

>Hej

>PAR filer bruges oftest i forbindelse med postning af store
>filer i de binære nyhedsgrupper.
>
>mvh Per

Hej Per. Ok tak for oplysningen. Det er rart at der er mennesker i
landet der gider at dele ud af deres viden. Det er ganske nyttigt.
M.v.h
Peter

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 07-02-03 10:03

"Peter Skovgaard" <peter.skovgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikfiler i parformat. Jeg kan ikke printe billedet ud, da Windows
> ikke kender denne fil. Jeg håber at der er en der kan hjælpe med

Nogle skrev at det ikke var grafik....Det er http://filext.com ikke enig i:

..PAR Fractint Parameter File
Parity Volume Sets (.P01,...) (multiple programs - original: Mirror)
Mirror Archive Restoration File
SmartPar (takes over after Mirror)
SolidEdge 3D CAD Model
Digitalk Parts Application
Model Parameter File
Windows 3.x Permanent Output File
SAP Enterprise Portal Component
Scalado ImageZoom Parameter File (Creates zoomable images on the
Internet)

Men hvordan du evt. kan se disse 'zoomable images', det ved jeg ikke.....:(

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ