Andet multimedie
bentjuul 3670
ICO -> GIF
Fra : Morten Rønnelund

Dato : 06-02-03 16:06

Hej -

Jeg har fanget mig nogle freewaresamlinger af systemikoner til Windows, og
vil bruge nogle af dem på web. Men jeg har svært ved at finde en måde at
konvertere dem til fx GIF, så jeg kan bekære dem i Photoshop.

Har fundet nogle programmer, der kan kovertere næsten alt, men det er aldrig
den højeste kvalitet af ICO-filen, jeg får. Hvad skal jeg være opmærksom på
i forbindelse med ICO formatet, når jeg konverterer?

Skal jeg konvertere til et andet format først? Skal det være en særlig
farvepalette, interlaced, dithered - eller hvad?!

--
Rønnelund

Fra : Britt Malka

Dato : 08-02-03 20:49

On Thu, 6 Feb 2003 16:05:56 +0100, "Morten Rønnelund"
<morten@fjernes.tv-afdelingen.dk> wrote:

>Har fundet nogle programmer, der kan kovertere næsten alt, men det er aldrig
>den højeste kvalitet af ICO-filen, jeg får.

Jeg vil tro, at du kan bruge programmet Resource Hacker. Det ser ikke
ud til, at hjemmesiden eksisterer længere, men jeg kan sende det til
dig, hvis du lige sender mig en mail.

Ellers kunne IconForge - http://www.cursorarts.com/ - være en
mulighed. Den gemmer ganske pænt i BMP-format fx, om end programmet
mest er beregnet til at arbejde den anden vej. Shareware, så du kan
prøve det først.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser