Andet multimedie
bentjuul 3670
Skarpere webgrafik med Photoshop?
Fra : Bud

Dato : 05-02-03 10:51

Hej

Er der nogen der har nogle gode tips til at få skarpere grafik / billeder i
Photoshop 7?
Jeg bruger "Unsharp Mask" men jeg er ikke altid helt tilfreds med resultatet
og mener at jeg
af og til ser webgrafik der ser ekstraordinært skarpt og flot ud.

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-02-03 11:22

> Er der nogen der har nogle gode tips til at få skarpere grafik / billeder
> Photoshop 7?
> Jeg bruger "Unsharp Mask" men jeg er ikke altid helt tilfreds med
resultatet

Bruger du Unsharp Mask "rigtigt"? Hvilke værdier bruger du typisk?

mvh
Kim Jensen

Fra : Bud

Dato : 05-02-03 11:36

> resultatet
>
> Bruger du Unsharp Mask "rigtigt"? Hvilke værdier bruger du typisk?

Jeg bruger værdierne:

Amount = 500%
Radius = 0,2
Threshold = 0

Det er hvad jeg har læst mig til hos nogle Photoshop "guruer".
Det giver også en god effekt, men jeg synes jeg ser noget der er endnu
bedre.

Vh. Jes

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-02-03 12:54

> [...]
> Det er hvad jeg har læst mig til hos nogle Photoshop "guruer".
> Det giver også en god effekt, men jeg synes jeg ser noget der er endnu

Du tror ikke at det skyldes, at du komprimerer billedet for hårdt når du
gemmer det (JPG)?

mvh
Kim Jensen

Fra : Bud

Dato : 05-02-03 13:02

> Du tror ikke at det skyldes, at du komprimerer billedet for hårdt når du
> gemmer det (JPG)?

Det kan godt være - jeg synes ellers jeg er opmærksom på det.
Måske kan det også være skaleringen - er der ikke noget med at hvis man
starter med et billede der er meget stort og kører det ned, så taber man
også kvalitet?

Vh. Jes

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-02-03 14:01

> Måske kan det også være skaleringen - er der ikke noget med at hvis man
> starter med et billede der er meget stort og kører det ned, så taber man
> også kvalitet?

Naturligvis; færre antal pixels vil altid give færre detaljer. Afhængig af,
hvilke interpolation du vælger i PS, vil dit resultat blive også blive
forskelligt.

Endvidere vil du - alt andet lige - få det bedste resultat, hvis du skalerer
ned i et "pænt" forhold og beskærer til det ønskede format.

mvh
Kim Jensen

Fra : Asboe

Dato : 05-02-03 21:11

Bud skrev i meddelelsen:
<3e40e922$0$233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> [...]
>
>Det er hvad jeg har læst mig til hos nogle Photoshop "guruer".
>Det giver også en god effekt, men jeg synes jeg ser noget der er endnu

Har du prøvet at gentage behandlingen (Ctrl F) - det kan give det
extra pif.

--
Hilsen Asboe