Andet multimedie
bentjuul 3670
Transeparant, animeret gif-fil - i imagere~
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 05-02-03 00:57

Hejsa Gruppe

Jeg er relativt nybegynder til photoshop (6) og imageready, men har dog fået
bikset noget der sådan set ikke er så ringe (hvis jeg selv skal sige det)...
Billedet er dette http://5o5.dk/fantest2.gif - og det er jo vældig fint

Problmet opstår når det skal bruges i en sammenhæng med en anden end hvid
baggrund (som det ses her: http://5o5.dk/fantest2.html), så er det ligesomom
at den efterlader "tracers" på billedet...

Hvordan kan jeg undgå det??

På Forhånd tak:

Søren Pedersen

Fra : Madsen

Dato : 05-02-03 01:25

Søren "Pengman" Pedersen skrev:

> [...]
> end hvid baggrund (som det ses her: http://5o5.dk/fantest2.html),
> så er det ligesomom at den efterlader "tracers" på billedet...

Det ser ud som om at du har gemt GIF'en med en hvid matte / bund.
Prøv med en sort eller grøn som bedre matcher baggrundsfarven.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/matte.gif>

Madsen.

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 05-02-03 01:37

> [...]
> Det ser ud som om at du har gemt GIF'en med en hvid matte / bund.
> Prøv med en sort eller grøn som bedre matcher baggrundsfarven.

Tak for hjælpen og det hurtige svar - det skal jeg huske hvis jeg engang
skal lave noget lignende - måske ligger du også inde med et svar på mit
andet spørgsmål??

Søren

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 05-02-03 01:30

"Søren "Pengman" Pedersen" <pengmeister@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa Gruppe
>
>...sniksnak
>
> Søren Pedersen

Hmmmm - det viser sig at det slet ikke er sådan jeg vil bruge det billede -
dog har jeg fået et andet problem... se mit andet indlæg her i gruppen

Søren