Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver man et birmap-billede mindre~
Fra : Peter

Dato : 05-02-03 00:53

Hej.

Hvordan laver jeg et bitmap-billede (sort/hvid stregtegning) mindre? Hvilke
programmer kan bruges (f.eks. Corel Draw eller Photo Magic måske?) Hvordan
gør man?

m.v.h.

Peter

PS: Hvis der en hjælpsom "fyr" som vil "se" på problemet, sender jeg den
meget gerne, som vedhæftet fil.

På forhånd tak !!!

Fra : Mogens

Dato : 05-02-03 07:24

On Wed, 5 Feb 2003 00:52:41 +0100, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

>Hej.
>

>Hvordan laver jeg et bitmap-billede (sort/hvid stregtegning) mindre? Hvilke
>programmer kan bruges (f.eks. Corel Draw eller Photo Magic måske?)

Corel Draw er ikke beregnet til at editere bitmap grafik og
det andet program kender jeg ikke, selvom det dog lyder
som et program af den rigtige type.
Selv villle jeg nok bruge Paint Shop eller Photoshop.

>Hvordan gør man?

Det kommer helt an på programmet du bruger. Der er sikkert
en Resize kommando eller lignende.

>PS: Hvis der en hjælpsom "fyr" som vil "se" på problemet, sender jeg den
>meget gerne, som vedhæftet fil.

Jeg skal da gerne kigge på det senere idag.
Bare send filen til moveng@nospamgvdnet.dk
( fjern NOSPAM fra addressen )

Fortæl mig også lige hvor stort du vil have billedet, f.eks
antal pixels højde og bredde

mvh Mogens

Fra : Jens Peter

Dato : 06-02-03 14:55

"Peter" <petit@mobil.dk> schrieb im Newsbeitrag

Hvad er birmap ?

SCNR
Jens

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 06-02-03 19:03

"Jens Peter" <helloyouxxl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter" <petit@mobil.dk> schrieb im Newsbeitrag
>
> Hvad er birmap ?

Det samme som en bitmap, t'et er bare skiftet ud med et r

mvh
Poul E. Kristensen

Fra : Nielsen

Dato : 06-02-03 20:58

> Det samme som en bitmap, t'et er bare skiftet ud med et r

Bifald )

Fra : gruffo hin grumme

Dato : 08-02-03 17:18

Nielsen <ole@mail.dk> skrev:

>Bifald )

-- mere bifald ))) og dog, hvis man er nybegynder bliver man
bare "trynet" på denne måde.
Gruffo Hin Grumme