Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatisk thumbnails.
Fra : Erik Hansen

Dato : 03-02-03 17:32

Hejsa.

Findes der et program som automatisk kan lave et thumbnails.

Jeg skal bruge det i forbindelse med en produktoversigt. Det er
meningen at når jeg ligge nye produkter på hjemmesiden, og der også
bliver lagt nye billeder af produkterne, så vil det være dejligt nemt,
hvis der findes et program som automatisk kunne lave et nyt lille
billede som kunne bruges til et thumbnails.

--
....::Hilsen Erik

Rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : emj

Dato : 03-02-03 17:39

On Mon, 03 Feb 2003 17:31:31 +0100, Erik Hansen <0fsdfsfsdfs0@mail.dk>
wrote:

>Findes der et program som automatisk kan lave et thumbnails.

Det kan de fleste billedbehandlingsprogrammer.
Hilsen emj

Fra : ha

Dato : 03-02-03 19:46

> Findes der et program som automatisk kan lave et thumbnails.

WebAlbumGenerator er gratis og kan hentes på
http://www.ornj.net/software/webalbum/index.html

mvh
ha

Fra : Erik Hansen

Dato : 03-02-03 22:05

Jeg har vist udtrykt mif lidt forkert, så jeg prøver igen.

Jeg har en række billeder (ca. 1200) som har en opløsning på 200 X
150. Det er standardopløsningen som alle billeder har. Der er et
billede hver hvert produkt.

Nu er det sådan at der skal laves et ekstra billede, af hver produkt,
så der bliver to. Det nye billede skal have en opløsning på 50 X 37.
Da det er mange billeder og der hele tiden kommer nye til, vil jeg
gerne slippe for er at skalere alle billeder, og herefter gemme dem i
et nyt bibliotek eller filnavn. Jeg vil gerne have et program der kan
det automatisk. Jeg bruger PSP7 til at bearbejde med billeder med.

De 1200 billeder er fordelt på 10 biblioteker, med ca. 120 i hver.

Det vil være bedst hvis det var et program som automatisk kunne tjekke
om der var lave et lille billede og det på den måde kun laver billeder
af store billede der ikke findes et lille billede af.

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-02-03 22:12

Erik Hansen skrev:

>Det vil være bedst hvis det var et program som automatisk kunne tjekke
>om der var lave et lille billede og det på den måde kun laver billeder
>af store billede der ikke findes et lille billede af.

Prøv at lege lidt med IrfanView - det kan vist trylle med den slags,
og det er gratis.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.