Andet multimedie
bentjuul 3670
Gode links til Tips i CorelDraw og Photopa~
Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 02-02-03 15:30

Hejsa

Er der nogen der har nogle gode links til sider med tips og ideer til
Coreldraw og Photopaint

På forhånd tak

Thorkild

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 02-02-03 16:28

Hej Thorkild

Links det har jeg desværre ikke til danske sider, men her i denne grupper er
der en del, som gerne vil hjælpe hvis du har nogle spørgsmål!!!

Kender du Corel's Newsgroup? www.corel.com søg efter Linux (det er en omvej
men den virker) vælg derefter Newsgroup, så kommer du til alle de
forskellige Newsgroups som findes på Corel's server.

En god side er www.altman.com og gennem NG er der ofte henvisninger til
andre spændende sider.

Mvh
Anders

Fra : plh

Dato : 02-02-03 23:58

> Er der nogen der har nogle gode links til sider med tips og ideer til
> Coreldraw og Photopaint

http://www.unleash.com

plejer at have noget tilgængeligt, men det er et stort land du der er på vej
ud i....

Hvad vil du lære ?

Per news@guitarsidenxxxx.dk fjern xxxx

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 03-02-03 17:10

Jeg er ved at lave et nyt design til min hjemmeside.
Har "lånt" enrigitg smart baggrund til en side, med ved ikke hvordan jeg
laver den ud fra min side.

Den lånte:
http://www.s16.dk/div/background.gif

Min i Photopaint:
http://www.s16.dk/div/baggrund.cpt

Min i gif: (ikke så god):
http://www.s16.dk/div/baggrund.gif

Thorkild

Fra : plh

Dato : 03-02-03 18:29

> Har "lånt" en rigitg smart baggrund til en side, med ved ikke hvordan jeg
> laver den ud fra min side.

Jeg går ud fra at den skal være "overskrift" på din side og ikke baggrund,
og ud fra det er her hvodden jeg ville gøre det:

Ved det aktuelle skærmbillede og tryk på "Print Scrn"
Edit>Indsæt som nyt doc i Photopain
Beskær til det du skal bruge

Image>resample til det antal pixels din side er bred (max 775 hvis ingen
frames) Brug antialias eller lad være: Da billedet er meget "grafik" er det
måske en fordel at lade være, eksperimenter selv....
Mange pixels = skarpere billede.
dpi er ligegyldigt, men kan evt sættes til 96.

Måske kan det nye billede blive skarpere med behersket brug af unsharp mask
filtret.

Hvis sidens bundfarve er hvid : Gem som jpg, preview og flyt skyderen i
højre side til du får et acceptabelt forhold mellem skarphed og
filstørrelse.
Hvis sidens bundfarve er en anden: Gem som transparent gif og klik med
eyedropperen på den hvide bundfarve i det venstre billede i preview-et

- og hvis det var noget helt andet du mente, så spørg igen....

Per

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 03-02-03 18:37

Det jeg gerne ville have er den flotte kurve hvor det toner ud i hjørnet.
Jeg har ingen problemer med at få den beskåret.

Håber jeg har udtrykt mig bedre ..

Og foreløblig tak for hjælpen

Thorkild

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-02-03 19:02

Hej Thorkild

Først skal du lære at bruge det lille program som hedder Corel Capture
(følger med Draw) Det er et lille program til at lave skærm billeder om til
JPG filer. Du har derefter filer som kan bruges til noget (du kan selv
bestemme opløsningen).

Mit foreløbige svar er at du bruger Vignette (Effekt, creativ) med den
funktion kan du få udtoninger på forskellige måder. Jeg leder lidt videre
for at se om der er en funktion hvor du selv kan bestemme udtoningen.

Hvis du kan bruge denne - Så giv besked for så stopper jeg eftersøgningen.

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 03-02-03 20:46

Mange tak.. det var lige det jeg manglede..

Se et foreløblig resultat..
http://www.s16.dk/div/baggrund.jpg

Mvh

Thorkild

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 03-02-03 11:46

Du ka også prøve http://www.designer.com som er en officiel support- /
tips&tricks-side fra Corel i Canada.
Men, som "plh" skrev: er der noget specielt som driller?

Lars E. Knudsen
DTP-Consult