Andet multimedie
bentjuul 3670
Hånd - hvordan
Fra : DancingOnAStone

Dato : 30-01-03 22:25

Hej

Jeg ville gerne have fat i en gif, af den lille hånd som fremkommer på et
hyperlink i IE.

Men laver jeg et screendump ( print screen ) kommer den ikke med !

Nogen ideer ?

Med venlig hilsen
__________________________________________________________________ Kim
Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-03 22:46

"DancingOnAStone" <Deep@in.a.dark.and.scary.cave> skrev :

>Jeg ville gerne have fat i en gif, af den lille hånd som fremkommer på et
>hyperlink i IE.

Du skal bruge et specielt print screen program, f.eks. snagit til
det.

http://www.techsmith.com/default.asp

PS.
Vær rar at kigge på
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Fra : kajo

Dato : 30-01-03 22:58

"DancingOnAStone" <Deep@in.a.dark.and.scary.cave> skrev i en meddelelse
> [...]
> hyperlink i IE.
>
> Men laver jeg et screendump ( print screen ) kommer den ikke med !

Jeg har ingen ideer, men du kan få et link:
http://www.tele2.se/kundservice/support/c2i/manual/4_an/2/img/bild_7.gif

Mvh Kajo

Fra : Madsen

Dato : 30-01-03 23:34

DancingOnAStone skrev:

> Jeg ville gerne have fat i en gif, af den lille hånd som
> fremkommer på et hyperlink i IE.
>
> Men laver jeg et screendump ( print screen ) kommer den ikke med !

Control Panel > Mouse > Pointers og lav så et screenshot dér.

Madsen.

Fra : kajo

Dato : 31-01-03 00:00

SNIP

> Control Panel > Mouse > Pointers og lav så et screenshot dér.

Det får han ikke en gif ud af.
Prøv at søge på din egen maskine efter en fil der hedder *hand.gif (husk
stjernen).
På min egen maskine fandt jeg en fil der hedder 538hand.gif, den
gennemsigtig, som den sikkert skal være.

Jeg har lagt en kopi i dk.binaer:

Mvk Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 00:55

kajo skrev:

> Det får han ikke en gif ud af.

Hvorfor gør han ikke det? Et screenshot af hånden og copy/paste ind
i billedbehandlingsprogrammet hvor filen så bliver gemt som en gif?

Madsen.

Fra : kajo

Dato : 31-01-03 16:56

> Hvorfor gør han ikke det? Et screenshot af hånden og copy/paste ind
> i billedbehandlingsprogrammet hvor filen så bliver gemt som en gif?

Nu er vi vist ude i noget flueknepperi - (i hvertfaldt ikke en gennemsigtig
gif, selvfølgelig).

Mvh Kajo

Fra : Digit

Dato : 31-01-03 17:41

"kajo" ræsonnerede, og skrev d. 31 jan 2003:

> (i hvertfaldt ikke en
> gennemsigtig gif, selvfølgelig).

Hvis du ikke kan finde ud af at zoome ind, beskære og gemme som transparent
gif.. ja så har du ret.
Blot fordi dine screenshot data er bmp er det ikke ensbetydende med at du
ikke kan gemme i et andet format.

--
Truth hurts..
Maybe not as much as jumping

Drebin

Fra : kajo

Dato : 01-02-03 00:09

"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> skrev i en meddelelse

SNIP

> Blot fordi dine screenshot data er bmp er det ikke ensbetydende med at du
> ikke kan gemme i et andet format.

Det behøver du ikke fortælle mig (30 års erfaring som grafiker).

Mvh Kajo

Fra : Digit

Dato : 01-02-03 11:25

"kajo" ræsonnerede, og skrev d. 01 feb 2003:

> Det behøver du ikke fortælle mig (30 års erfaring som grafiker).

Nå, det er ellers ikke det indtryk man får i news:0ci_9.48790$Hl6.6177981
@news010.worldonline.dk

Madsen skriver
> Control Panel > Mouse > Pointers og lav så et screenshot der.

KAJO svarer
> [...]
>stjernen).
>På min egen maskine fandt jeg en fil der hedder 538hand.gif, den
>gennemsigtige, som den sikkert skal være.

Det er helt ok hvis du ikke lige var inde i Madsens måde.. men lad' vær med
at spille fornærmet når jeg så prøver at hjælpe dig "ind i den".

Fra : kajo

Dato : 01-02-03 12:00

SNIP

> Nå, det er ellers ikke det indtryk man får i

Ikke forstået

Mvh Kajo

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 17:38

kajo skrev:

> Nu er vi vist ude i noget flueknepperi

Tja, men det var jo trods alt dig der påstod at man ikke kunne lave
en gif på den måde jeg beskrev. Det synes jeg lige at jeg ville
svare tilbage på for selvfølgelig kan man det. Det kommer jo så
selvfølgelig an på hvilke programmer spørgeren har adgang til, men
det melder historien jo intet om.

> - (i hvertfaldt ikke en gennemsigtig gif, selvfølgelig).

Hvorfor skulle man ikke kunne lave det?

Madsen.