Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan kvæler jeg fonthenvisninger i epsf~
Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-01-03 14:46

Jeg har en epsfil lavet i Illustrator. Al teksten er konverteret til kurver,
men ikke desto mindre bliver Quark ved med at forlange fonte installeret når
jeg kører filen ud gennem Quark. Dete er møgirriterende! Der må da være en
måde jeg kan slette fontreferencerne?....
Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 30-01-03 14:46

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> fonte installeret når jeg kører filen ud gennem Quark. Dete er
> møgirriterende! Der må da være en måde jeg kan slette

Har du flueben i feltet 'Include Document Fonts' når du gemmer fra
Illustrator? Det er muligvis det der forvirrer Quark, men det er
blot et gæt.

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-01-03 15:31

Det var jo et godt gæt, men desværre nej. Man kan jo sikkert også bare ty
til de rå metoder og editere fontreferencerne væk i eps'en i en teksteditor,
men det er jo træls

Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-01-03 16:15

Studio Smalbro wrote:

> [...]
> jeg kører filen ud gennem Quark. Dete er møgirriterende! Der må da være en
> måde jeg kan slette fontreferencerne?....

Det er som regel et tomt tekstfelt der skyld i miseren.
Har man klikket en enkelt gang med tekstværktøjet dannes der et tomt tekstfelt.

Dette kan ikke omsættes til kurver - da det jo er tomt - men der refereres
alligevel til den font der var valgt inden man klikkede.
Løsning - vælg alt i Illustrator - så kan du se hvor det (de) tomme tekstfelter
befinder sig - fjen dem og problemet er væk.
Man kan også bare ignorere advarslen - udkørslen vil være i orden.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Madsen

Dato : 30-01-03 16:34

Villy Erichsen skrev:

> Løsning - vælg alt i Illustrator - så kan du se hvor det (de)
> tomme tekstfelter befinder sig - fjen dem og problemet er væk.

Ja, eller vælg Object > Path > Clean Up hvorefter man sørger for at
der er flueben i 'Empty Text Paths'. Det er en god idé at køre en
sådan oprydning engang imellem, for man kan meget nemt komme til at
afsætte et enkelt punkt eller tomt tekstfelt som du nævner.

Madsen.