Andet multimedie
bentjuul 3670
Numerering af dokument?
Fra : Incognito

Dato : 29-01-03 17:38

Jeg har et dokument i Corel (Alternativt som Pdf eller lign), med et design
af en billet. Der skal laves 1000 biletter som skal nummereres. Er der
nogen som kender en lettere metode end at ændre dem manuelt. Findes der
ikke noget software til at lette arbejdet.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 29-01-03 18:16

Jeg bruger selv Wordperfect, opdeler siderne i den størrelse der passer til
billetterne og indsætter sidenumrer.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 18:40

Incognito skrev:

> [...]
>nogen som kender en lettere metode end at ændre dem manuelt. Findes der
>ikke noget software til at lette arbejdet.

Kan du ikke indsætte sidenummer - og så flytte det hen hvor du gerne
vil have det?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Those who understand binary, and those who don't.

Fra : Incognito

Dato : 29-01-03 20:18

Både ja og nej. et dokument med 1000 sider med samme grafiske indhold kommer
til at fylde en jetjager og en bondegård tilsammen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 20:19

Incognito skrev:

>Både ja og nej. et dokument med 1000 sider med samme grafiske indhold kommer
>til at fylde en jetjager og en bondegård tilsammen

Så lav 100 af gangen?

Eller lav nummereringen for sig selv, og print to gange?

- det kommer selvfølgelig an på hvor flot/prof. det skal se ud.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-01-03 21:56

Både ja og nej. et dokument med 1000 sider med samme grafiske indhold
kommer
> til at fylde en jetjager og en bondegård tilsammen

Nej det behøver det ikke. Brug funktionen vandmærke eller header/footer og
indsæt grafikken der. Fungerer ligesom masterpages i et dtpprogram.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-01-03 20:21

Incognito wrote:

> [...]
> nogen som kender en lettere metode end at ændre dem manuelt. Findes der
> ikke noget software til at lette arbejdet.

http://www.topshareware.com/Print-Merge-Numerator-download-1659.htm
Eller søg på Google: numerator

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Aarup Nielsen

Dato : 30-01-03 21:08

> [...]
>nogen som kender en lettere metode
>end at ændre dem manuelt. Findes der
>ikke noget software til at lette arbejdet.

Du kan indsætte din billet i et worddokument, og så lave en
flettefil til dine numre. Du kan lynhurtigt "trække tallene ud" i
excel, og bruge disse numre i dit flettefelt.
Ellers kan du lægge "billetten" ind i en almindelig tabel i word.
Markere alle celler og klikke på værktøjet punktopstilling med tal
eller bogstaver.
Anette

Fra : Incognito

Dato : 31-01-03 10:24

Nu bruger jeg normalt Corel - så forudgående forslag med Print & Merge
tilfredsstiller mine behov...
Ellers tak for maneg gode svar