Andet multimedie
bentjuul 3670
Scanner
Fra : Kim

Dato : 27-01-03 07:20

Hvad er bedst, en Agfa Snapscan e50 eller
en Agfa Arcus II ?
Den skal bruges til både negativ- og alm. scanning.

Mvh, Kim Spur

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-01-03 23:35

Kim skrev:

> Hvad er bedst, en Agfa Snapscan e50 eller
> en Agfa Arcus II ?
> Den skal bruges til både negativ- og alm. scanning.

Ingen af dem er velegnede til diasscanning, men af de to hører Arcus til
i den bedre del. Dynamikområdet er væsentligt bedre. Dog kan Snapscan e50
køre i den dobbelte opløsning.
Til Arcus følger Fotolook scannerprogrammet, der absolut er et godt
program, hvor Scanwise, der følger med e50 er et decideret dårligt
program.

Generelt hører Arcus til i det semiprofessionelle område, hvor Snapscan
hører til i konsumområdet.

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Kim

Dato : 28-01-03 00:02

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> program.
>
> Generelt hører Arcus til i det semiprofessionelle område, hvor Snapscan

Tak for svaret, Kurt.
Jeg har nok udtrykt mig uklart...Jeg skal bruge den til at scanne mine gamle
negativer/dias, så de kan blive printet ud på en alm. farveprinter i
1200*1200dpi,
så kravene er ikke voldsomme...
Derudover skal den osse bruges som alm. scanner (refektivt scan, tror jeg
det hedder).
Har p.t. en Agfa SnapScan Touch, som er rimelig god, men softwaren er, som
du beskriver, ikke noget at råbe hurra over.
Det jeg var ude efter er, om Arcus'en er bedre, trods en lavere optisk
opløsning.

Mvh, Kim

Fra : JMo.

Dato : 28-01-03 00:30

"Kim" <No@mail.dk> wrote in news:b14dk6$jqp$1@sunsite.dk:

> Har p.t. en Agfa SnapScan Touch, som er rimelig god, men softwaren er,
> som du beskriver, ikke noget at råbe hurra over.

Jeg har en SnapScan 1236u, hvor der også medfølger Scanwise. Men ved først
at installere denne (i vers. 2.0), reboote Windows, og efterfølgende
installere FotoLook (vers. 3.6), er det lykkedes mig at få Fotolook til at
virke. Det er klart et hit!

Fra : Kim

Dato : 28-01-03 10:38

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
> at installere denne (i vers. 2.0), reboote Windows, og efterfølgende
> installere FotoLook (vers. 3.6), er det lykkedes mig at få Fotolook til at

Hmm..Er det en USB-scanner ? Fotolook vil ikke finde min USB-scanner,
den kigger kun på IDE- og SCSI porte..

Mvh,Kim

Fra : JMo.

Dato : 28-01-03 20:59

"Kim" <No@mail.dk> wrote in news:b15its$m2d$1@sunsite.dk:

> Hmm..Er det en USB-scanner ? Fotolook vil ikke finde min USB-scanner,
> den kigger kun på IDE- og SCSI porte..

Ja, den er på USB.

Nu kiggede jeg lige den mail igennem jeg fik fra Anovo. Jeg glemte at
skrive at man lige skulle have startet Scanwise efter installationen. Du
får lige hele mail'en:

<citat>
Der er en mulighed, men det er ikke sikkert den virker, du skal gøre
følgende:

1) Installer Scanwise 1.4.0.5 (kan hentes fra www.agfa.com under support
og
følg spørgsmålende derfra)
2) Genstart computeren
3) Kør Scanwise 1.4.0.5
4) Installer Fotolook 3.5 (kan hentes fra www.agfa.com under support og
følg
spørgsmålende derfra vælg fotlook istedet for SnapScan 1236u)
5) Genstart computeren
6) Kør Fotolook 3.5
</citat>

(fik mail'en tilbage i august 2001 - men tricket virker også med Fotolook
3.6)

Fra : Kim

Dato : 28-01-03 23:23

> (fik mail'en tilbage i august 2001 - men tricket virker også med Fotolook
> 3.6)

Det gør det åbenbart ikke

Mvh, Kim

Fra : JMo.

Dato : 29-01-03 20:02

"Kim" <No@mail.dk> wrote in news:b16vo8$e9c$1@sunsite.dk:

> "JMo." <ns_sf008@mohr.cx> skrev i en meddelelse
>
> Det gør det åbenbart ikke

Jow det gør, med kombinationen Scanwise 2, Fotolook 3.6, Snapscan 1236u og
Windows ME.

Men som der stod først i mail'en så vil det ikke virke i alle tilfælde. Det
er dog værd at prøve, for Fotolook er jo eminent i forhold til Scanwise.

Husker du at reboote efter installationen af Scanwise, dernæst starte
Scanwise, og endelig installere FotoLook UDEN at genstarte?? Det drillede
mig de første par gange jeg forsøgte, indtil jeg læste mail'en ordentligt
igennem..

Skal dog ikke kunne afvise at sandsynligheden for at det virker er større
med 1236u end med de øvrige USB-modeller, da netop 1236 jo også findes i en
SCSI-udgave. (1236s)

Fra : Kim

Dato : 29-01-03 20:15

> [...]
> med 1236u end med de øvrige USB-modeller, da netop 1236 jo også findes i

Jeg har skam prøvet nøjagtigt som der står, men jeg kan ikke
få det til at virke med min SnapScan Touch / WinXP. Det var
ikke ment som kritik af dig
Hvis der er nogen som kan få det til at funke, hører gerne om det.

--
Mvh, Kim
kimspur @ tdcspace . dk