ang.udstødning
Fra : Michael Hansen

Dato : 11-03-03 17:39

hvor varm bliver en udstødning

og kan man købe noget maling der holder til varmen
der er nogle der siger at grill maling ikke kan holde det kan tåle 600grader

så ud fra det må en udstødning til en scooter blive varmer Eller hvad??????

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 18:10

Michael Hansen wrote:

> hvor varm bliver en udstødning

Varm nok til at jeg ikke rører ved den.

> og kan man købe noget maling der holder til varmen

Nope.

> der er nogle der siger at grill maling ikke kan holde det kan tåle
> 600grader

"Grillmaling" eller bare varmebestandig maling kan holde til det du nævner
som regel, men problemet er at det bliver opvarmet, nedkølet, opvarmet,
nedkølet osv. + det udsættes for vand og skidt.

Det kan det ikke holde til i længden.

Man kan selvf. gøre sit til det ved at lave det ordentlig fra starten, dvs.
slipe al gammel maling væk, og grunde med en zinkblanding evt. flere lag og
så nogle lag sort varmebestandig.

> så ud fra det må en udstødning til en scooter blive varmer Eller
> hvad??????

Jeg _mener_ dvs. er ikke sikker, at selve forrøret bliver omkring 900
grader, så der skal du ikke regne med det holder, men det kan jo heller
ikke ses. Men resten burde være nogenlunde at holde fin.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-03-03 20:08

"> Jeg _mener_ dvs. er ikke sikker, at selve forrøret bliver omkring 900
> grader, så der skal du ikke regne med det holder, men det kan jo heller

Når noget er 900 grader varmt, så er det rødglødende og det vil slå sig
skævt.

Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-03-03 10:08

Michael Kirkegaard wrote:

> Når noget er 900 grader varmt, så er det rødglødende og det vil slå sig
> skævt.

Der kan du se! "Hvad ved jeg" Derfor skrev jeg også, "jeg _mener_, dvs
er ikke sikker".

Synes bare det var noget jeg havde hørt/læst men det er så forkert kan jeg
se.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.