Poweredge 1600SC SCSI
Fra : Tobias Kjær Tobiasen

Dato : 11-03-03 17:08

Hejsa

Jeg er blevet varm på en PowerEdge 1600SC - SCSI. Jeg køber 3x36GB diske, de
2 i raid 1 og den sidste er spare. Den fås med 2 foskellige raid
controllere:
* adaptec 39160 Dual channel U160 PCI (+1080,-)
* PERC3 /SC med 32 MB RAM, Ultra3 LVD (+3576,-)

* Hvad er forskellen mellem disse kort og hvilket vil I anbefale?

* Der er god linux support for adaptec kortet. Men jeg har ikke kunne finde
noget information om PERC3 kortet. Ved I om det virker med linux eller
hvilket chipset det bruger?

* Jeg regner med at sætte 2 IDE diske + 3 SCSI diske + båndstation + cdrom
drev. Er det nok med en 450W strømforsyning eller skal jeg bestille en
ekstra? Jeg regner med at jeg senere sætter 1-2 ekstra SCSI diske i.

* HVilke SCSI diske er der i Dell maskiner? (IBM?)

På forhånd tak.
T2K

Ps. Maskinen skal bruges som fil server for ca. 20 mand. Den skal køre en
linux variant med samba, nfs, cvs services.

Fra : Peter Pan

Dato : 11-03-03 20:05

"Tobias Kjær Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote:
> [...]
> * PERC3 /SC med 32 MB RAM, Ultra3 LVD (+3576,-)
>
> * Hvad er forskellen mellem disse kort og hvilket vil I anbefale?

39160 er IKKE en raid controller, men bare en SCSI controller. Skal du bruge
den, skal du altså lave software raid...og det kan ikke anbefales.

Så skal du køre raid, skal du have raid controlleren.

Mvh
Anders

Fra : Tobias K Tobiasen

Dato : 11-03-03 21:52

Peter Pan wrote:

> 39160 er IKKE en raid controller, men bare en SCSI controller. Skal du bruge
> den, skal du altså lave software raid...og det kan ikke anbefales.
>
> Så skal du køre raid, skal du have raid controlleren.
Tak! Og ja, jeg skal have hardware raid

Har du nogle vise ord om kvaliteten af PERC3 controlleren?

T2K

Fra : Mads Norman Andersen

Dato : 12-03-03 19:12

"Tobias Kjær Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote in
message news:b4l1ln$fum$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
finde
> noget information om PERC3 kortet. Ved I om det virker med linux eller

Jeg har en sådan maskine stående hos en kunde, som både har hørt med Linux
og Win2K, så det skulle der ingen problemer være med. Det vigtigste der
egentlig er at sige om adapteren er, at den kan rebuilde vha. firmwaren,
hvilket jo gør den OS-uafhængig. Vigtig parameter.

> * Jeg regner med at sætte 2 IDE diske + 3 SCSI diske + båndstation + cdrom
> drev. Er det nok med en 450W strømforsyning eller skal jeg bestille en
> ekstra? Jeg regner med at jeg senere sætter 1-2 ekstra SCSI diske i.

Det skulle der ikke være problemer i, da den er dimensioneret til at køre
med samtlige bays fyldt med 15K RPM's diske, hvilket nok er at betragte som
værende mere krævende end det ovenstående setup.

> * HVilke SCSI diske er der i Dell maskiner? (IBM?)

Den vi fik leveret, var fyldt med Hitachi diske, som jo ejer IBM's
storageprodukter på nuværende tidspunkt. Det var dog ikke Ultrastar-diske,
men alm. 10K RPM Hitachi-diske.

Håber det besvarede nogle af dine spørgsmål.

Mads Norman