Excel - Konvertere småbogstaver til store ~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-03-03 10:00

hej

Jeg har et excel ark med navn og adresser, skrevet i små
bogstaver, er der en hurtig måde at konvertere det hele til
store bogstaver ?

Jan Rasmussen

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-03-03 14:43

Hej Jan

Denne kodestump gør det i en ruf
Kør den, mens arket med navne og adresser er aktivt.

Sub SmåTilStore()
'Leo Heuser, 12-3-2003
Dim Cell As Range

For Each Cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
Cell.Value = UCase(Cell)
Next Cell

End Sub

Leo Heuser

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-03-03 10:20

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'Leo Heuser, 12-3-2003
> Dim Cell As Range
>
> For Each Cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells

Hvordan køres denne kode ?

Jan Rasmussen

Fra : Leo Heuser

Dato : 13-03-03 10:28

1. Stå i det ark, det drejer sig om.
2. Gå til VBA editoren med <Alt><F11>
3. I projektvinduet (til venstre på skærmen)
klikker du på navnet for projektmappen.
4. Vælg menupunktet Insert > Module
5. Kopier koden over i modulet.
6. Gå tilbage til arket med <Alt><F11>
7. Vælg menupunktet Funktioner > Makro > Makroer
8. Find makroen "SmåTilStore" i oversigten.
9. Klik på den og klik på knappen "Afspil"

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-03-03 10:35

> [...]
> 7. Vælg menupunktet Funktioner > Makro > Makroer
> 8. Find makroen "SmåTilStore" i oversigten.
> 9. Klik på den og klik på knappen "Afspil"

TAK !

Det vare bare super hurtigt & nemt

Jan Rasmussen

Fra : Leo Heuser