Vedr. betaling i Polen
Fra : Andersen

Dato : 10-03-03 22:01

Sidst jeg spurgte fik jeg et svar som for mig var utydeligt
og derfor spørger jeg igen, og lidt mere præcist.

Skal man tage $, ? eller Zloty med hjemmefra når man
skal til Polen, eller skal man først veksle dernede?
Hvis man skal have $ eller ? med, skal man så veksle
til Zloty dernede eller blot bruge pågældende valuta?

Kort og godt vil jeg blot vide hvordan jeg får mest
ud af mine penge (undtaget gadeveksling), og
hvordan jeg bærer mig ad med at gøre det.

Fra : Andersen

Dato : 10-03-03 22:25

Det lader til at der indsniger sig en fejl efter jeg
har sendt mit indlæg. To steder i teksten er der kommet
et spørgsmåltegn i stedet for et Euro tegn. Beklager,
men stederne skulle være indlysende. Der er også
spørgsmålstegn som er rigtige nok. Håber I forstår
alligevel

Fra : Streetteam

Dato : 11-03-03 08:39

I polen er det bedst at tage Euro med og veksle til Zloty dernede, eller
endnu bedre - få et visakort og hæv i terminalerne. Så får du den billigste
kurs.

Danske og dollar er ikke særlig interessante længere i polen, og især danske
tager de en del i kursen når du veksler.

Mvh

Fra : Ped

Dato : 13-03-03 23:45

Jeg har lige været en tur dernede, og hvis du har et visakort, så
behøver du ikke bekymre dig om kontanter. Der er lige så mange
hæveautomater som herhjemme, og næsten alle forretninger, restauranter,
biludlejning, hoteller osv. osv. tager imod visa. Hvis du gerne vil
medbringe kontanter hjemmefra, så er dollars eller euro lige gode, og
banker samt nogle hoteller vil også veksle danske kroner. Det med
gadeveksling hører vist fortiden til. Kort og godt: Gør som du ville
have gjort i et hvilket som helst vestligt land.

M.v.h.

Jens L. Pedersen