Yamaha BWS pensionistknallert
Fra : Henning Lund

Dato : 07-03-03 13:13

Satans scooter, hvis det er vindstille og det går lidt ned ad bakke
løber den efter speedometeret 80-85, hvis der er den mindste stigning
eller modvind så hedder det 40-45. Det volder motoren gevaldige
problemer med at komme op i omdrejninger, uanset om den kører 45 eller
60 så er omdrejningerne de samme, den vil kun tage fuld gas
(omdrejninger) indtil den er oppe på ca 20 km/t derefter laller den
afsted med det jeg vil kalde ½ gas, hva pokker gør jeg for at få den til
at evt "geare" ned og tage flere omdrejninger så den bedre kan trække i
modvind, rullerne er så vidt jeg husker de originale, jeg har prøvet at
slibe lidt af rullerne for at mindske vægten, det hjalp lidt et stykke
tid, men nu er det det samme igen.
Det er en 45ér, skiven er fjernet, der er knækpotte af ukendt mærke
monteret.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Fam Hauge

Dato : 30-03-03 12:17

"Henning Lund" <lund@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid, men nu er det det samme igen.
> Det er en 45ér, skiven er fjernet, der er knækpotte af ukendt mærke

Det lyder som om du skal erhverve dig i en polini variatior og sæt nogle
lettere (hele) ruller i.

Knækpotten har det med at skulle have nogle omdrejninger, derfor er en sløv
op ad bakke.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-03 15:18

Fam Hauge skrev:

> Det lyder som om du skal erhverve dig i en polini variatior og sæt
> nogle lettere (hele) ruller i.
>
> Knækpotten har det med at skulle have nogle omdrejninger, derfor er
> en sløv op ad bakke.

3 grams ruller fik den til at køre som en lavtgående jetjager.

Fra : Steffen

Dato : 30-03-03 22:00

On Fri, 7 Mar 2003 13:12:51 +0100, "Henning Lund" <lund@myrealbox.com>
wrote:

> [...]
>tid, men nu er det det samme igen.
>Det er en 45ér, skiven er fjernet, der er knækpotte af ukendt mærke

Hmm, min kører 60 ud af lige vej, og ca. 50 op ad bakke, den har et
rigtigt godt træk på toppen. Der er en del andre scootere der dør op
ad bakke, men ikke min... Aner ikke hvorfor
Den har 45 cylinder, TR EVO tap og TR vario på.