Aprilia RS50
Fra : Duffi

Dato : 03-03-03 17:08

Hej gruppe...!

Har hørt mange snakke om at der ikke skulle være nogen problemer med at få
en aprilia rs50 indregistreret som 30'er model.
har også hørt mange sige at det kan lade sig gøre hvis man da gider betale
en formue i en form for afgift osv.
og endelig har jeg hørt at det skulle være fuldstændig umuligt at få den
registreret som 30'er..

jeg er på herrens mark, jeg kunne vildt godt tænke mig sådan en fætter men
det kræver at den er registreret som 30'er...!

hvis der er nogen der kan be eller afkræfte nogen af flg. udsagn og skrive
dem, ville jeg blive rigtig glad.. pft..

Micki

Fra : Sven-bent

Dato : 03-03-03 21:53

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej gruppe...!
>
> Har hørt mange snakke om at der ikke skulle være nogen problemer med at få
> en aprilia rs50 indregistreret som 30'er model.

Kan IKKE lade sig gøre, en 45 er altid en 45 og en 30 er altid en30.

> [...]
>
> hvis der er nogen der kan be eller afkræfte nogen af flg. udsagn og skrive
> dem, ville jeg blive rigtig glad.. pft..

Men det skulle kunne lade sig gøre at lave den til en 70cc og inreg. som MC.

Sven. B

Fra : P.N.

Dato : 04-03-03 13:35

Jeg har så ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre men prøv at kontakte
APRILIA eller noget...

Fra : Duffi

Dato : 04-03-03 22:50

Har haft skrevet til dem på http://www.aprilia-center.dk UDEN at få svar,
men havde ikke tænkt på aprilias rigtige hjemmeside... I'M A DUMMY!!

Har skrevet til dem og spurgt om hvordan og hvorledes... så håber de
svarer..

Hvis de svarer er der så nogen der er interesseret i svaret? Da jeg så vil
bringe det herinde...

-Micki

Fra : Kasper

Dato : 04-03-03 23:22

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis de svarer er der så nogen der er interesseret i svaret?
Det kan du tro.. Har selv gået og overvejet at anskaffe sådan en, hvis det
kan lade sig gøre at "omdøbe" den til 30'er....
Så kom bare med svaret... (hvis du får et)

Kasper

Fra : Duffi

Dato : 18-03-03 21:35

Min Mail til Aprilia:

Hejza..!

Har et spørgsmål som i vil hjælpe mig med at få svar på.. det lyder som
følger..:

[...]

det kræver at den er registreret eller kan registreres som 30'er...!

Håber i kan be eller afkræfte nogen af flg. udsagn.
Det ville jeg ihvertfald blive rigtig glad for.. pfht..

-Micki
------

Aprilia's svar til mig:

Hej Micki.

man kan ikke reg. RS50 som 30 kmt i Danmark. Den kan kun fåes som 45 kmt.
Det er ligegyldigt om man bruger nok så mange formuer, den er kun godkent
som eu 45, og ikke eu 25/30. Det er ikke længere muligt at lave nationale
godkendelser. Det hele skal gennem EU, og de laver ikke 30 kmt godkendelser
på RS50. Desværre. Du bliver nok nød til at vente til du kan køre den som
45 kmt.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig igen.
enten via e-mail, eller via tlf. +45 97722233

Med venlig hilsen
Tina Pedersen

Desværre venner... gid det kunne lade sig gøre.. det er sku en fed
maskine..! Hygge

Fra : H-J M

Dato : 05-03-03 07:54

> Hvis de svarer er der så nogen der er interesseret i svaret? Da jeg så
vil
> bringe det herinde...

Jo tak rigtig gerne!
gerne med en pris også!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Sven Bent

Dato : 05-03-03 18:28

"H-J M" <zster87@hotmail.com> wrote in message
> vil
>
> Jo tak rigtig gerne!
> gerne med en pris også!
>
> Mvh.
> Hans-Jacob

Man kan bare ringe til Færdselsstyrelsen, da det er dem som i sidste ende
skal godkende ændringen, og har der aldrig været lavet og registreret en
RS50 som en 30 model på det dansk markede, så kan i godt glemme ALT om at få
den ændret, jeg har selv forhørt mig i forbindelse med en Derbi Senda, og
det kan IKKE lande sig gøre at lave en 45 til en 30, og slet ikke hvis den
ikke har været det nogen sinde.

SB