Apprila Rally der "rasler"
Fra : Thomas

Dato : 01-03-03 21:30

Hej med jer!

Jeg er den lykkelige ejer af en Rally som har kørt knap 23000. Jeg ved godt
det er meget men den kan da lidt endnu. Der er bare de problem at den giver
en raslende lyd når den starter i optræk. Jeg skiftede så rullerne og håbede
at det kunne løse mit problem. Men den gør det endnu. Det er kun de første
1-2 sekunder den gør det når jeg behynder at køre. Kan det være at jeg
smulle skifte variatoren eller hvad kan det være?. Har nogle venner der
siger at det kan være remskiverne bag i men det er underligt at den kun
"rasler" så kort tid så . Håber at nogle kan hjælpe mig :)

Fra : Thomas

Dato : 01-03-03 22:14

"Thomas" <mekanix@prohest.dk> wrote in message
> [...]
> siger at det kan være remskiverne bag i men det er underligt at den kun
> "rasler" så kort tid så . Håber at nogle kan hjælpe mig :)

Det kan måske være at koblingen er færdig. Remskiven bagpå skal smøres en
gang imellem. ellers går den til hvis den løber tør for fedt. Har selv købt
en brugt peugeot der gør det samme (den har kørt 23000 km) . og det er den
bagerste del den er gal med. og det er en dyr omgang hvis du skal købe det
ved en forhandler. Da de kun sælger det som en hel samlet enhed ca.2000 kr.
adskil hele koblingen og se efter om der er hakker i løbegangen. hvis der er
det så prøv i første omgang at købe en ny polini remskive bagpå.

mvh. Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-03-03 22:59

"Thomas" <mekanix@prohest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger at det kan være remskiverne bag i men det er underligt at den kun
> "rasler" så kort tid så . Håber at nogle kan hjælpe mig :)

Jeg har også en Rally, og den rasler også ved bestemte omdrejninger, men det
er nu noget ved udstødningen der rasler. Min runder snart 30.000 Km og jeg
har ikke haft problemer med noget i motoren, andet end kaburatoris. Men hvis
du kan høre det kommer fra motor eller bagtøjet, så skal du få det
lokaliseret inden længe, for Aprilia stumper er ikke billige.
Men prøv at gå skruer, bolte og møtrikker efter, det kunne være det så
forsvinder, mit gør ikke, for udstødningen er ikke en af de lovlige, og er
der med ikke spændt på, på samme måde. Men det er kommet efter jeg satte mit
Kit3 på og jeg runder de 60 km/t, men efter de 65 og op til godt 80 er der
ikke noget.

Kim Larsen

Fra : HowaX

Dato : 04-03-03 16:06

> [...]
> siger at det kan være remskiverne bag i men det er underligt at den kun
> "rasler" så kort tid så . Håber at nogle kan hjælpe mig :)

du bude klippe den i stykker....

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-03-03 18:08

> du bude klippe den i stykker....

Orv hvor er du dog smart at høre på !

Kim Larsen

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 28-03-03 01:09

lær og stave

Fra : Jante

Dato : 28-03-03 04:40

"Bo Hermannsen" skrev i news:b603r9$1bpv$1@news.cybercity.dk:

> lær og stave

Lær det selv. Det hedder "lær _at_ stave"!

Iøvrigt er det ikke velset at korrigere andres
stave/slåfejl, ligesom man svarer _under_ det,
man svarer på! Det er sgu ikke Jeopardy.

J.L.