Støddæmper til Peugeot Speedfight 2 LCE...~
Fra : Babba-Papa

Dato : 24-02-03 11:48

Hej.

Da den bageste støddæmper er røget sig en tur, vil jeg spørge om nogen
af jer ved om T. Hansens støddæmpere er noget værd, eller om jeg bør
satse på en original.
Der var én til 299,- og én til 499,- (nogen erfaringer ?)

Jeg synes bare, at Peugeots reservedelspriser er helt hen i vejret.
Da dæmperne tidligere er skiftet på garantien, aner jeg ikke, hvad de
koster, men synes at have hørt om ca. 700,- pr. stk.

Gad vide om der er garanti på den nu ødelagte dæmper ? (ca. 7 mdr.
siden skift)

Jeg var inde på Hekto website og læste noget om, at dæmperen skal være
dobbeltvirkende (gælder det kun den forrreste, som debatten handlede
om, eller gælder det også den bageste ?)

På forhånd tak....
--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Jensen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-02-03 12:02

Babba-Papa wrote:

> Jeg synes bare, at Peugeots reservedelspriser er helt hen i vejret.

De er faktisk ret rimelige... hvad sammenligner du med?

> Da dæmperne tidligere er skiftet på garantien, aner jeg ikke, hvad de
> koster, men synes at have hørt om ca. 700,- pr. stk.

+ moms.

> Gad vide om der er garanti på den nu ødelagte dæmper ? (ca. 7 mdr.
> siden skift)

Ja, det vil jeg mene. Kontakt PUG og giv dem svineren. Jeg har selv fået
skiftet mine begge støddæmpere efter knapt 2500 km.... Kanske jeg blev lidt
grøn i bylden da det skete.

De fortæller mig at de nymonterere er af en anden model og derfor ikke har
den korte levetid som de originale der sad på. Gad vide om det passer?
Ellers kommer de til at bøvle med mig de næste mange år..

Husk på at din garantiperiode forlænges til, jeg mener det er, 5 år hvis
ikke et givent garantiproblem afhjælpes inden udløbet af det 2.år. Så bare
klø på!

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Babba-Papa

Dato : 24-02-03 15:13

Mon, 24 Feb 2003 12:02:12 +0100, havde "Martin L. Johansen"
<ares@REMOVEc.dk> gang i hammer og mejsel og da stentavlen blev pustet
ren, stod der følgende:

>De er faktisk ret rimelige... hvad sammenligner du med?

Med T. Hansen...

>+ moms.
Næh, nu koster de *skæbnesymfonien.wav* : 863,50 + moms pr. stk.

>Ja, det vil jeg mene. Kontakt PUG og giv dem svineren.

Jeg kontaktede dem lige efter at jeg skrev indlægget, og jo, jeg får
skiftet den på garantien. Hvis/når Peugeot Slagelse kan skaffe
støddæmperen, for de er holdt op med at sælge scootere og reservedele
til disse. Så nu skal de til at ringe rundt til de forhandlere, der
fortsætter med scootere.
Og de skulle træde varsomt for de måtte/kunne endnu ikke oplyse, hvem
der nu skal stå for scootersalget/rep. i Slagelse-omr.

>Ellers kommer de til at bøvle med mig de næste mange år..

Me too...

>Husk på at din garantiperiode forlænges til, jeg mener det er, 5 år hvis
>ikke et givent garantiproblem afhjælpes inden udløbet af det 2.år. Så bare
>klø på!

Okay, det anede jeg ikke.

Tak for svaret...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-02-03 15:49

Babba-Papa wrote:

> Med T. Hansen...

Ja jo, så er alt jo dyrt

> Næh, nu koster de *skæbnesymfonien.wav* : 863,50 + moms pr. stk.

Det er rigtigt. Fandt lige min faktura frem. *GYS*

> Jeg kontaktede dem lige efter at jeg skrev indlægget, og jo, jeg får
> skiftet den på garantien. Hvis/når Peugeot Slagelse kan skaffe

Lækkert!

> Okay, det anede jeg ikke.

Det er der ikke mange som gør. Men den er jo fair nok, at en
forhandler/producent ikke bare kan løbe fra ansvaret når reklamationsrettet
er udløbet.

> Tak for svaret...

Så lidt :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hekto

Dato : 24-02-03 13:40

In article <1btj5vg9s12nu42lgdkcp94ekre0308970@4ax.com>,
superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com says...
> Jeg var inde på Hekto website og læste noget om, at dæmperen skal være
> dobbeltvirkende (gælder det kun den forrreste, som debatten handlede
> om, eller gælder det også den bageste ?)

Det er den forreste på SF2 der er dobbeltvirkende.
Har du kvitteringen, bør der stadig være garati på den nye dæmper.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Babba-Papa

Dato : 24-02-03 16:44

Mon, 24 Feb 2003 13:40:07 +0100, havde Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> gang
i hammer og mejsel og da stentavlen blev pustet ren, stod der
følgende:

>Det er den forreste på SF2 der er dobbeltvirkende.
Okay, så lærte jeg noget mere idag.

>Har du kvitteringen, bør der stadig være garati på den nye dæmper.
Det viste sig ikke at være nødvendigt, da de havde servicehistorien på
edb.