Honda Camino
Fra : HHIST

Dato : 23-02-03 08:06

Hej
Jeg har for nylig investeret i en ældre Honda Camino årgang 81. Den kører
såmænd udemærket. Men jeg kunne godt tænke mig at den kørte lidt mere end
30. Er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan gøre det. På
forhånd tak
mvh Finn

Fra : H-J M

Dato : 23-02-03 13:28

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg kunne godt tænke mig at den kørte lidt mere end
> 30.

Topstykket kan du plane helt ned til køleribberne - ikke mere dertil!
Puds skyllekanalerne i cylinderen næsten helt blanke.. Der skal dog være
lidt ru overflade til at forstøve benzinen ordentligt.
Du kan evt. afrunde den del af stemplet ned mod udstødningen et par mm.
Få fat i en anden udstødning! Evt. et andet forrør hvis du ikke vil have en
anden udst.
Indsugninge er ret så godt plumberet. Se om du kan få fat i en der er boret
op eller køb en fra nettet (har ikke undersøgt markedet men skulle mene de
findes..)
Når du har fået fat i en indsugnings studs køb en karburator på 18-20 mm...
Med en anden udst. og måske en gearing skulle den gerne kunne rykke fra
land.. 50-60 km/t...
Alt dette har jeg fundet igennem tiden på nettet dengang jeg spekulerede på
at investere i sådan en fætter.. Men købte en maxi istedet :)

Mvh.
Hans-Jacob