Hvad koster det reelt at have scooter....
Fra : GJ

Dato : 21-02-03 22:12

Hejsa

Jeg overvejer at købe mig en scooter (45) Brugt da jeg ikke har råd
til en ny....

Men nu er jeg kommet til at tænke på hvor mange ting der egentlig er
krav om at man skal betale ved siden af. Er der nogen der ved det???

Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
Skal der betales vægtafgift?
Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?
Er der andre ting man skal???

På forhånd tak.....

Mvh Gitte

Fra : Klaus G.

Dato : 21-02-03 22:25

> Men nu er jeg kommet til at tænke på hvor mange ting der egentlig er
> krav om at man skal betale ved siden af. Er der nogen der ved det???
Jeg kan da svare på det jeg ved...

> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
Du skal have en lovlig ansvars forsikring, ikke andet.

> Skal der betales vægtafgift?
Nope.

> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?
Skal den ikke.

> Er der andre ting man skal???
Den skal serviceres, hvilket ikke koster alverden, og har man bare en smule
forstand på scootere, så kan man snildt gøre det selv. Ud over service, så
skal ud have en hjelm, og godt udstyr, så som handsker, jakke osv.. Du
"arbejder" jo ikke når du køre på scooter, hvor man på cykel knokler afsted,
og på den måde holder varmen.

En god idé er at vedligeholde den ved at vaske den en gang om ugen f.eks..
Om sommeren behøves det ikke at være så ofte. Hvis den vaskes reglmæssigt,
så holder den meget længere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-02-03 23:45

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
> Skal der betales vægtafgift?
> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?

Ud over de faste udgifter på vedligeholdelse, så skal der en
ansvarsforsikring til. Hvad den koster er vist forskelligt, men jeg giver
748.- om året, så det er ikke det der vælter budgettet.

Kim Larsen

Fra : Fam Fischer

Dato : 22-02-03 08:00

> [...]
>
> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
> Skal der betales vægtafgift?
> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?

hej gitte

ansvar ved topdanmark koster 549kr det gir jeg

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 22-02-03 11:12

GJ wrote:

> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???

Ansvar som minimum. Regn med en 6-900 spir/årligt.

> Skal der betales vægtafgift?

Nej.

> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?

Nej.

> Er der andre ting man skal???

Ja, den skal serviceres med et lille eftersyn ved 5-6000km og et stort ved
hvert 10000km sådan ca.

Hvis du ikke har ti tommelfingrer og ellers besider en smule kvalitetssans
(så det ikke bliver noget klyt) så kan du sagtens lave det service selv.

Lad mig sige det på en anden måde: Det er _meget_ billigt at holde en 45'er
kørende i tiptopstand.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : fhi

Dato : 31-03-03 21:58

"GJ" skrev d. 21-02-03 22:12 dette indlæg :
> [...]
>
> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
> Skal der betales vægtafgift?
> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?

En ting man også bør være opmærksom på er, hvis man har en
ulykkesforsikring. Her regnes scooter for samme fareklasse som
motorcykel i visse selskaber.
Det kan betyde en klækkelig forhøjelse af præmien, eller manglende
udbetaling hvis der sker en ulykke og policen ikke er ændret.

mvh

Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Andersen

Dato : 27-04-03 23:54

In article <pc5d5v078humla3tu4dk3ferp9om80m1qt@4ax.com>,
nospamming@zwallet.com says...
> [...]
>
> Skal man have forsikring??? Ansvar vel???
> Skal der betales vægtafgift?
> Skal sådan en til syn og i så fald hvor ofte?

Jeg står i en lignende situation, og kunne meget godt tænke mig at vide
lidt mere om brændstofudgifterne til sådan en.

/Jacob

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 08:01

Jacob Andersen wrote:

> Jeg står i en lignende situation, og kunne meget godt tænke mig at vide
> lidt mere om brændstofudgifterne til sådan en.

Tja, jeg tanker 1-2 gange om ugen. Jeg kører til og fra arbejde og en del i
fritiden når vejret er til det.

Jeg tanker ca. 5 liter hver gang og det koster mig 45,- ca.

Olie påfyldes ca. 1 gang i måneden og koster mig 95,-.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 28-04-03 10:16

On Mon, 28 Apr 2003 00:54:24 +0200, Jacob Andersen
<rep9210@myrealbox.com> wrote:

>Jeg står i en lignende situation, og kunne meget godt tænke mig at vide
>lidt mere om brændstofudgifterne til sådan en.

Generelt ligger brændstofforbruget vist omkring 30km/l. Jeg har målt
min til 27km/l (Aprilia Area51). Aprilias Ditech modeller ligger vist
en del højere.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-04-03 12:27

In article <d8spav8hr2mck2skmm098sc3br43a8omig@4ax.com>,
quincy_md@hotmail.com says...

> Generelt ligger brændstofforbruget vist omkring 30km/l. Jeg har målt
> min til 27km/l (Aprilia Area51). Aprilias Ditech modeller ligger vist
> [...]

Tak for det.

Fra : Thomas

Dato : 28-04-03 17:02

25 km/l på en Peugot Squab plump pillert.

Mvh. Thomas

Fra : Calle.

Dato : 28-04-03 20:01

Thomas wrote:
> 25 km/l på en Peugot Squab plump pillert.

er det skiven du mener er fjernet
--
Calle

Fra : Thomas