følelser / Nyt slankemagsin
Fra : Ninett Green

Dato : 09-03-03 08:17

Hej alle sammen.
I troede måske at I endelig var sluppet af med mig, hva? *SS*

Men desværre for nogen, så har jeg været ret optaget. Bl.a. har min elskede
haft en blodprop i hjernen og hvad sker det så? Ja præcis lige tilbage til
de gamle spisevaner med nul mad før om eftermiddagen og så til gengæld
voldspisning resten af aftenen.
Heldigvis er han i bedring og har indset, at han skal lægge sine kostvaner
om, hvis han vil leve videre, og det er han indstillet på, så jeg priser mig
lykkelig over al den viden jeg har erhvervet om ernæring og
kolesterolnedsættende kost. For mange år siden mistede jeg en mand ved en
trafikulykke, og angsten for at miste ligger lige under huden, så det er
hårdt at være inden i mig lige nu. Godt jeg har gode kolleger, der ved at
jeg også har brug for hjælp og støtte, men det er altså underligt, at
spisevanerne ryger lige tilbage til scratch, når det går kuk i følelserne,
ikke?

Nå men til sagen:
Min dejlige kollega Betina og jeg har startet et nyt slankemagasin som
pendant til månedsmagasinet "Slank", som vi synes er under lavmål. Det nye
magasin hedder Slankemagasinet.dk (www.slankemagasinet.dk) og vi stræber
efter et aktivt magasin med succes-historier og beretninger fra det
virkelige liv. Det skal ikke - fra vores side - handle om Atkins,
Omegametoden,WW eller DVV. Magasinet holdes neutralt, og lader brugerne selv
fortælle, hvad der har virket for dem.

Magasinet skal det handle om os, der bruger et eller andet program til vores
vægtarbejde eller er "free-lance" og jeg håber på en masse oplæg fra Jer,
der gør alt det flotte arbejde for Jer selv og et sundere liv.

Beretninger, historier, råd, ideer, dagbøger, opskrifter etc. er meget
velkomne, så vi med tiden kan få et levende og lødigt magasin på nettet.

Mange kærlige tanker fra

Ninett

--
Weight Watchers
- Når livet er alt for fedt til slankekure!

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-03 20:15

Ninett Green wrote:

> Hej alle sammen.
> I troede måske at I endelig var sluppet af med mig, hva? *SS*

Næh, rare mennesker vender altid tilbage.

> [...]
> haft en blodprop i hjernen og hvad sker det så? Ja præcis lige tilbage til
> de gamle spisevaner med nul mad før om eftermiddagen og så til gengæld

Jeg kan kun gentage mig fra forleden om, at der sker ting i ens liv, som
altså gør, at man ikke har overskud til at følge et kostprogram og man i
en periode skal give sig selv lov til at slippe tøjlerne uden at man
skal rende rundt med semikronisk dårlig samvittighed (man har ligesom
andet at tænke på).

Der kommer et tidspunkt, hvor du kan "kravle op på hesten" igen, men
indtil da så gør som du har det bedst med (du har ligesom andet at tænke
på end point, gram eller hvad der nu skal måles på i det program du
følger).

Selvom det ser lidt mørkt ud lige i øjeblikket, så kommer lyse tider
igen. Giv jer selv lov til at være ked af situationen. Det er det
naturligste i verdenen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Hip-Chick

Dato : 09-03-03 21:03

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

>Næh, rare mennesker vender altid tilbage.<

Tak Carsten, nu synes jeg også at dit rare væsen smitter, er vi ved at
nedbryde "Berlin-muren" her? *SS*

> [...]
en periode skal give sig selv lov til at slippe tøjlerne uden at man
skal rende rundt med semikronisk dårlig samvittighed (man har ligesom

Heldigvis er det med den dårlige samvittighed over tumpede madvaner en af de
ting, jeg arbejder meget på at afskaffe på mine hold, og dermed må jeg jo
pænt selv gå i forgrunden såe.

NEJ, dårlig samvittighed får jeg ikke over at spise på mine følelser får jeg
ikke længere, men hvor har du inderligt ret.

>Der kommer et tidspunkt, hvor du kan "kravle op på hesten" igen, men
indtil da så gør som du har det bedst med <

Det allerbedste er at forkæle ham (og mig selv) med noget livskvalitet, og
heldigvis har vi huset fyldt med dejlige dyr, brevkassen fyldt med små
kærlige tanker fra venner og naboer, blomster fra de mest uventede kanter og
støtte fra endnu ukendte venner, et halmhusbyggeri, der venter, og et helt
liv at dele.

>Selvom det ser lidt mørkt ud lige i øjeblikket, så kommer lyse tider
igen. Giv jer selv lov til at være ked af situationen. Det er det
naturligste i verdenen.<

Tak, det vil jeg tro på.

Kærligst Ninett