oplåsning af 3510...
Fra : brb

Dato : 08-03-03 17:06

Jeg har en nokia 3510i, som jeg gerne vil have låst op. Dette prøver jeg at
gøre med en dongle, som jeg har købt på mobilkabler.dk Jeg starter
programmet der hedder Jic, og klikker unlock. Den kommer kune til det første
punkt, som er at sætte telefonen i testmode. Det kan den ikke

Konf. er som følger:
-----------------------
Lpt --> bi-dir
program --> JiC (har også prøvet tweak, men der kan ikke vælges lpt-port)
kabel -->tilsluttet i lpt (+usb for strøm)
Styresystem --> win98
---------------------------

Hvad kan der være galt?

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 08-03-03 21:57

Du skal bruge de programmer der er med på cd'en.

Du kan ikke bruge JIC og Tweak til donglen da de unlocker via serielporten.

--
---
Mobilkabler.dk

Fra : brb

Dato : 09-03-03 12:42

> Du skal bruge de programmer der er med på cd'en.
>
> Du kan ikke bruge JIC og Tweak til donglen da de unlocker via
serielporten.

Hvilket program så? Der er vist ingen på cd'en der kan køre via
serielporten...

Fra : brb

Dato : 09-03-03 12:44

> serielporten.

Jeg mener self. lpt porten...

Fra : helloo.dk

Dato : 09-03-03 22:21

> Jeg mener self. lpt porten...

Har du prøvet det program der ligger på CD'en der hedder DCT4_2.0?
Der skal du blot trykke på unlock knappen.. Det er ikke så svært..
Hilsen Dan

--
helloo.dk åbner de fleste telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er

Fra : brb

Dato : 11-03-03 09:07

Jeg har prøvet det ja, og hvis jeg presser stikket imod telefonen, mens jeg
prøvet at unlocke, kan jeg da også få den i testmode, samt læse emei mv. Så
stopper den dog ved: "Error in SP command"!...

Nogen idéer? Har prøvet det på 3 forskellige win98 computere nu...

Fra : unknown

Dato : 11-03-03 11:45

Telefonen er nok for ny! Det var den besked jeg fik!

Hvad kan man egentlig gøre ved det?

Nye kabler?

BS

Fra : helloo.dk

Dato : 11-03-03 14:08

"unknown" <laura@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Telefonen er nok for ny! Det var den besked jeg fik!
>
> Hvad kan man egentlig gøre ved det?
>
> Nye kabler?

Ja man kan jo downgradere den til en ældre software. Unlock den og opgradere
den bagefter..
Det kunne man da med de "gamle" DCT3 telefoner..
Dan