Winroute og NAT
Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 07-03-03 21:17

Hvis jeg bruger packet filtering i Winroute og disabler NAT på Winroute
serveren, er jeg så stadigt godt beskyttet mod indtrængende. Jeg har
selvfølgelig lukket alle uvedkommende filtre med packet-filtering. Grunden
til at jeg spørger er at jeg ikke kan få min WEB-server til at virke hvis
jeg slår NAT til. Web-serveren ligger på samme comp. som winroute men har en
intern ip. Jeg har prøvet med port-mapping men det vil ikke rigtigt lykkes.
Min Web-Server fungerer upåklageligt hvis jeg jeg slår nat fra_; altså
vælger "Exclude this computer from NAT"(Winroute-comp.'en) under interface
indstillinger. Som skrevet er jeg så bekymret om min sikkerhed så ryger?
Hurtigt svar ville være lækkert da web-serveren gerne skulle op og køre
rimeligt hurtigt.

Mange Tak
Jonas Herløv Rasmussen

Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 11-03-03 02:55

en eller anden må kunne svare.....jeg er desperat.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-03-03 07:46

Jonas Herløv Rasmussen skrev:

> en eller anden må kunne svare.....jeg er desperat.

Der er ikke meget der tyder på at kendskabet blandt deltagerne i grup-
pen til winroute er stort nok til at kunne besvare dit spørgsmål, hvis
du er desperat og det skal gå farligt hurtigt, bliver du nok nødt til
at kontakte producenten (du vil sikkert også få et mere præcist svar
på den måde).

Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 11-03-03 12:21

ok...ellers tak for hjælpen

Jonas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-03 19:02

In dk.edb.sikkerhed, Jonas Herløv Rasmussen <Jonas@herloev.com> says...
> ok...ellers tak for hjælpen

Overvej evt. en decideret router - og smid winroute laaangt væk...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen