www.betafon.dk lukker mine maskiner ned
Fra : Allan Olesen

Dato : 07-03-03 19:56

Jeg er egentlig ikke klar over, om det her er
sikkerhedsrelateret, eller jeg bare har ramt en bug i to
styresystemer samtidigt. Foerst min opsaetning:

Jeg har en arbejdsmaskine med WinXP (opdateres med et par ugers
mellemrum, dog er service pack 1 ikke installeret) og Mozilla
1.0.2 (seneste stabile version).

Min internetadgang gaar gennem en gateway-maskine med Debian
testing, kerne 2.4.20-k6 og Roaring Penguin PPPoE 3.3, som sidder
paa en TDC Netexpress 2 ADSL-forbindelse. Jeg betragter selv
maskinen som ret sikkert opsat, og den holdes ogsaa opdateret med
apt-get.

Igaar forsoegte jeg 3 gange at gaa ind paa www.betafon.dk. Alle
tre gange doede gatewayen og maatte genstartes. Det goer den
ellers aldrig, men jeg har dog set tidligere versioner af
rp-pppoe goere hele maskinen ustabil, hvis der kom fejlfyldte
pakker fra Internettet. Derfor blev jeg ikke helt chokeret, selv
om det er nogle versioner siden, det sidst er sket. Maskinen
doede saa hurtigt, at der ikke kom noget i logfilerne.

I dag skulle jeg saa proeve igen. Ikke alene doede gatewayen igen
- Windows-arbejdsmaskinen genstartede ogsaa spontant. _Det_ er
aldrig sket foer ved almindelig browsing.

Nu kan jeg saa ikke lade vaere med at spekulere paa, om
www.betafon.dk er inficeret med noget decideret fjendtligt. Er
der nogen her, der kan se mystisk indhold i trafikken, naar de
besoeger siden?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Johnny. M

Dato : 08-03-03 08:08

Har prøvet 10 gange og der er ikke nobget problem med siden og heller ikke
noget sikkerheds relateret.

det er lokalt på din maskine.

---
Regards Johnny Madsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-03-03 09:42

"Johnny. M" <windows2000server@os.dk> wrote:

>det er lokalt på din maskine.

Mine maskiner.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Johnny. M

Dato : 08-03-03 15:01

Har selv 5 maskiner og intet problem.

Har firewall (Cisco) og router og har været uden dem og med dem ikke noget
problem.

Fra : Lars Bonde

Dato : 08-03-03 18:05

Det første jeg ville teste er om der er fejl i en ramblok eller netkort på
din gateway-maskinen. Det kan også bare være en rengøring den trænger til.
Den bliver for varm.
Har du kikket din logfiler efter om du har haft gæster ?

VH Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-03-03 21:04

"Lars Bonde" <xxxhejlachris@mail.tele.dk> wrote:

>Det første jeg ville teste er om der er fejl i en ramblok eller netkort på
>din gateway-maskinen.

Gateway-maskinen er jeg saamaend ikke saa bekymret for. RP-PPPoE
har en fortid (hos mig, paa flere maskiner) som vaerende meget
ustabil.

Det mystiske er, at to maskiner med forskellige operativsystemer
bliver revet ned af samme webside.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-03-03 21:09

"Lars Bonde" <xxxhejlachris@mail.tele.dk> wrote:

>Har du kikket din logfiler efter om du har haft gæster ?

Den her glemte jeg at svare paa.

Jeg har kun aabent for een service udadtil: Postfix, som ifoelge
www.securityfocus.com aldrig har haft en svaghed, som gav adgang
udefra. Jeg vil derfor tillade mig at betragte ubudne gaester som
en meget fjern sandsynlighed.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 08-03-03 20:05

Allan Olesen wrote:

> [...]
> paa en TDC Netexpress 2 ADSL-forbindelse. Jeg betragter selv
> maskinen som ret sikkert opsat, og den holdes ogsaa opdateret med

Jeg har ingen problemer med www.betafon.dk på mine Debian stable
maskiner (med kerne 2.4.18), hvor gatewayen som din kører RP-PPPoE 3.3.

-M
--
Home page: http://www.bakkeland.dk/
Email: mbb at bakkeland dot dk