Er der noget alternativ til Lykkepiller ?
Fra : Lene Lohse

Dato : 07-03-03 14:14

Hej

Er der noget alternativ til Lykkepiller ?

venlig hilsen
Søren

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-03-03 14:16

Lene Lohse wrote:
> Hej
>
> Er der noget alternativ til Lykkepiller ?

kommer an på hvad du skal bruge det til.......

lykkepiller ( som cipramil, zoloft og lign) er til behandling af depression
som skyldes en serotonindefekt....

hvis der er tale om en "almindelig" vinterdepression så er flere muligheder,
som lysterapi og naturmedicin......

det er lidt nemmere at rådgive dig hvis du fortæller hvad problemet er ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bjarne Christiansen

Dato : 07-03-03 19:53

Du spurgte om alternativer til lykkepiller. Jeg kan varmt anbefale te lavet
af citronmelisse. Den te har til gengæld den fordel, at den ingen
bivirkninger har. Den virker beroligende på nervesystemet.

--
Bjarne Christiansen
Degnevænget 11 1. tv

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 08-03-03 11:52

Saaledes talte Lene Lohse:

>Hej
>
>Er der noget alternativ til Lykkepiller ?

Hvad vil du opnå? Jeg så et foredrag med radiodoktoren (om
kosttilskudsdirektivets velsignelser) for nyligt hvor han pointerede at man i
Tyskland har anvendt Perikum mod depression de sidste 40 år.

Han refererede osse til et forsøg i USA der viste at Perikum ikke virker og
som pudsigt nok osse viste at lykkepiller heller ikke virkede.

Man er efterhånden lidt på herrens mark når det handler om sundhed og
helbredelse i denne verden...

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : arc@na

Dato : 08-03-03 18:00

Alex Bach Andersen <abca@ccl4.org> wrote in

> Hvad vil du opnå? Jeg så et foredrag med radiodoktoren (om
> kosttilskudsdirektivets velsignelser) for nyligt hvor han pointerede
> at man i Tyskland har anvendt Perikum mod depression de sidste 40 år.

Et godt forslag. Jeg har haft masser af gode erfaringer med perikum, både
til eget brug og til andre (herunder junkies på efter-nedtrapning!).

> Han refererede osse til et forsøg i USA der viste at Perikum ikke
> virker og som pudsigt nok osse viste at lykkepiller heller ikke
> virkede.

Så er det bedste middel altså det "virkningsløse" middel UDEN
bivirkninger...

> Man er efterhånden lidt på herrens mark når det handler om sundhed og
> helbredelse i denne verden...

Det er da blevet LIDT bedre efter Arne Astrup har fået hvad der tilkom
ham... ))

arc@na

Fra : Rado

Dato : 10-03-03 05:44

On Sat, 08 Mar 2003 11:51:32 +0100, Alex Bach Andersen <abca@ccl4.org>
wrote:

> [...]
>
>Han refererede osse til et forsøg i USA der viste at Perikum ikke virker og
>som pudsigt nok osse viste at lykkepiller heller ikke virkede.

Der er lige blevet lavet en ny videnskabelig undersøgelse der viser,
at man ikke kan stole på videnskabelige undersøgelser.... .)

>Man er efterhånden lidt på herrens mark når det handler om sundhed og
>helbredelse i denne verden...

Helbredelse via psykisk/åndelige metoder går man ikke fejl af. Det er
den ægte vare, og i princippet det eneste der virkelig helbreder (når
andre metoder tilsyneladende medfører total helbredelse, er det
generelt på grund af psykologiske årsager på den ene eller anden
måde). De kræver bare en personlig indsats, og nogle gange stor
tålmodighed. Til gengæld lærer man en masse hver gang man arbejder med
det, så man bliver bedre og bedre til det og kan ende med at blive
nærmest immun over for sygdom.

--
Rado

The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind
is a faithful servant. We have created a society that honors
the servant and has forgotten the gift." - Albert Einstein

Fra : Birgithe Hofman

Dato : 02-06-03 13:33

B-vitamin er naturens "Lykke-pille"
Jeg forslår du tager en multi-B-vitamin tab. lavet organisk. De kunstige
fremstillede er sværer at optage og virker ikke ligeså godt som de organiske
fremstillede!

M.V.H.

Birgithe

Fra : Bjarne Krog

Dato : 02-06-03 16:47

On Mon, 2 Jun 2003 14:33:20 +0200, "Birgithe Hofman"
<EDB01@thor.hgmf.dk> wrote:

> [...]
>fremstillede er sværer at optage og virker ikke ligeså godt som de organiske

Hmmmm jeg hælder nu til den der hedder total-B lidt dyre, men med 4 x
indhold

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Mogens

Dato : 02-06-03 18:53

Den klassiske naturlykkepille er vel uden diskussion Prikbladet Perikon.
Eller som foreslået længere tilbage i tråden Citronmelisse.

--

Venlig hilsen
Mogens

www.urtemedicin.com
Glucosamin, MSM og Chondroitin, samt et bredt udvalg af urtemediciner.
Farmaceutiske kvalitetsprodukter til Danmarks laveste priser.

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 02-06-03 23:15

> Den klassiske naturlykkepille er vel uden diskussion Prikbladet Perikon.
> Eller som foreslået længere tilbage i tråden Citronmelisse.

eller hvad med et koldt styrtebad, ?
det aktiverer kroppens egne endorfiner. så man bliver dopet ganske gratis.
Bare spørg vinterbaderne.

mvh
Vibeke

Fra : Halina

Dato : 08-06-03 06:52

Hej -

Har du overvejet nogle helt andre alternativer - nemlig en eller anden
form for terapi, healing eller selvudvikling?

Kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk