Adaptec 2110s og 3 maxtor 36gb diske
Fra : Søren Jakobsen

Dato : 07-03-03 13:03

Hej

Er det nogen der har erfaring med at få Adaptec 2110s til at
køre RAID med 3 maxtor 36 gb ultra 160 diske?

Når jeg booter op i adaptec-moden, finder den alle 3 diske,
men jeg kan ikke få lov til at lave et RAID, jeg får fejlen

"There are either no raid capable HBAs or no free devices to create
arrays with."

Hvis man læser informationer om diskene skriver den "Quantum scsi disk"
(Quantum er jo købt af maxtor så det er nok ok?)
men jeg kan ikke få oplyst hvor store de er, det ved den ikke..

Nogen der har haft samme problem? evt. nogle der ved hvad jeg gør forkert?
hvad jeg skal gøre for det vil funke?

Adaptec support har sagt at jeg får fejlen fordi en ikke kan lave RAID
på noget den ikke ved hvor stort er, men de har ikke lige kommet med et
svar på hvordan jeg få den til at finde den korrekte størrelse,
er der nogen der ligger inde med noget info der kan hjælpe mig?

Ps. jeg har prøvet med et par gamle 9 gb diske, dem kan den godt lave RAID
på.

Mvh
Søren Jakobsen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-03-03 22:10

"Søren Jakobsen" <mail@sorenjakobsen.dk> wrote:

> Hvis man læser informationer om diskene skriver den "Quantum scsi disk"
> (Quantum er jo købt af maxtor så det er nok ok?)
> men jeg kan ikke få oplyst hvor store de er, det ved den ikke..

Hvilken hastighed skriver den diskene kører ved, moderne SCSI disk initer
gerne som et async device med offline media, hvis mediet er deffekt.

Kabling, hvad bruger du ?

> Ps. jeg har prøvet med et par gamle 9 gb diske, dem kan den godt lave RAID
> på.

Kabling, eller deffekte diske.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam058@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 10-03-03 09:02

hep

> Hvilken hastighed skriver den diskene kører ved, moderne SCSI disk initer
> gerne som et async device med offline media, hvis mediet er deffekt.
>
> Kabling, hvad bruger du ?

det er fulgte med adaptec'en..

RAID

> Kabling, eller deffekte diske.

diske er test, og byttet med andre diske, de fejler intet.
adaptec controlleren kan ikke finde størrelsen på 36 gb diskene, men den kan
godt på 9gb..

/sj

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 10-03-03 23:10

"Søren Jakobsen" <soren51@hotmail.com[removethis]> wrote:

> det er fulgte med adaptec'en..

Det er i hvert fald den rigtige type kabel du bruger så.

> diske er test, og byttet med andre diske, de fejler intet.
> adaptec controlleren kan ikke finde størrelsen på 36 gb diskene, men den
kan
> godt på 9gb..

9GB diskene er jo heller ikke U160 diske, har du prøvet at tvinge bussen til
en lavere hastighed.

Det er svært at fejlsøge på, især hvis man ikke har reservedelene til det.