HJÆLP til excel
Fra : Marlene B. Nielsen

Dato : 06-03-03 11:03

Hejsa

Jeg er ved at lave et skema i excel (95) (ja jeg ved godt at det er gammel)
Jeg sidder på mit arbejde og jeg har ikke andre at spørge (lige nu).

Skemaet går ud på at der er nogle kolonner der skal være skrivebeskyttet
(priser og formler) men det eneste jeg kan få den til er at hele dokomentet
bliver skrivebeskyttet.

Det skal nemlig bruge til at udregne nogle akkord timer, hvor medarbejderne
selv skal skrive tid og antal ind, og må derfor jo ikke kunne rettet i
prisen.

Er der nogen der kan hjælpe mig

På forhånd tak.

Marlene Nielsen

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-03-03 11:19

"Marlene B. Nielsen" <mc-maler@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
medarbejderne
> selv skal skrive tid og antal ind, og må derfor jo ikke kunne rettet i

Er det ikke noget med at man skrivebeskytter hele Excel-arket og derefter
tillader skrivning i enkelte celler?
Det er i hvert fald fremgangsmåden i Office XP, og jeg mener det også var
det i forrige versioner.

Martin K.R.

Fra : dorit

Dato : 06-03-03 11:27

Inden du skrivebeskytter arket skal du markere de celler der IKKE skal
beskyttes. Formater celler, fanen Beskyttelse, fjern fluebenet i ’Låst’.
Derefter skrivebeskytter du arket.

Mvh Dorit

http://www.kandu.dk/

Fra : Marlene B. Nielsen

Dato : 06-03-03 11:32

1000 tak for dit hurtige svar. du har lige spartet mig for en masse besvær.

Tak Tak

Marlene