Cylinder til Moto Guzzi V65 Lario
Fra : Tino Bjerregaard

Dato : 13-03-01 10:00

Hej er der nogen der har en cylinder til en Moto Guzzi V65 Lario så kan i
gøre en ked mand glad.

Hilsen Tino Bjerregaard
e-mail: tinotina@worldonline.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 11:20

Hej Tino

On Tue, 13 Mar 2001 10:00:12 +0100, "Tino Bjerregaard"
<tinotina@worldonline.dk> wrote:

>Hej er der nogen der har en cylinder til en Moto Guzzi V65 Lario så kan i
>gøre en ked mand glad.

Du kan spørge i <news:dk.marked.privat.motorcykel>, der er købs- og
salgspendanten til d.f.m. eller du kan indrykke en annonce på
Guzzi-klubbens hjemmeside - <http://www.motoguzzi.dk/> (hvis du er
medlem - og ellers kan du også blive det, via hjemmesiden). Du kan
også finde en forhandlerliste på hjemmesiden. Og et debatforum. Og...
nå, ja - kig selv :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : JARL

Dato : 13-03-01 12:28

i gøre en ked mand glad.

I følge værksteds manualen, så skal cylinder og foring passe nøje sammen.
De pares i tre størrelser.
Du kan sikkert få en tilfældig cylinder til at fungere i din motor, men er
det mon det mest optimale ?
Hvis den ene cylinder er ødelagt, hvordan har den anden det så ?
Hvor om alt er, så ring til Moto De Voss og hør, hvad prisen på et nyt sæt
er !
Reservedele til Guzzi er altså tikke så forfærdelig dyre
Du skal jo også lægge et vist arbejde i sådan en reparation, så er det da
smartest, at du ikke skal åbne motoren igen om kort tid for at skifte den
anden cylinder.
Bare en idé !

MVH
Jarl (GUZZI)

P.S.: Nu du har "bukserne nede", så kontroller lige at knastakslen har det
fint. Det var jo i sin tid det store problem på Larioen. Ellers en dejlig
maskine.

Fra : Armand

Dato : 14-03-01 01:09

JARL <einarjart@hotmail.com> skrev i en

> ............................Hvor om alt er, så ring til Moto De Voss
og hør, hvad
> prisen på et nyt sæt er !
> Reservedele til Guzzi er altså tikke så forfærdelig dyre

At det drejer sig om en enkelt cylinder+foring, skulle jo gøre det ulige
billigere end hvis det havde været en blok til en firecylindret - Og for
ikke at glemme en smadret cylinder på en R1'er (= belagt boring direkte
i motorblokken!)

--
Armand.

Fra : JARL

Dato : 14-03-01 10:58

> At det drejer sig om en enkelt cylinder+foring, skulle jo gøre det ulige
billigere end hvis det havde været en blok til en firecylindret -

Du har så ganske ret !
Nu den gode Hr. Bjerregaard er i gang, så kunne han jo også sætte lidt
større cylindre og foringer i. De fås til fornuftige priser i Tyskland
(sikket også andre steder).
Nå, men før man for set sig om, så skal der også større karburatorer,
udstødning o.s.v. på.
Ja, ja - myndighederne og forsikringsselskaberne er ikke vilde med den
slags modifikationer, men er det ikke lidt af en folkesport at unddrage sig
bøder, afgifter o.lig. ?
Hvor om alt er, så er Guzzi et godt mærke at tune lidt på, for man skal
virkelig være inde i sagerne for at se forskel på en original og en tunet.
Man kan kun glæde sig over, at hverken Michael eller Henrik de Voss
arbejder for Told & Skat

MVH
JARL (Guzzi)

Fra : Armand

Dato : 15-03-01 03:30

> .....................Ja, ja - myndighederne og forsikringsselskaberne
> er ikke vilde med den slags modifikationer, men er det ikke lidt af en
> folkesport at unddrage sig bøder, afgifter o.lig. ?

Du er helt på vildspor!

Forsikrings-selskaberne spørger ikke til mer-effekt p.g.a. en given
tuning - De interesserer sig kun for model og nypris!!!
Myndighederne (T&S) accepterer al tuning på den originale motor (=
blokken incl. motornummeret), og op til 20% mer-effekt ved montering af
ikke original motorstørrelse!
Syns-myndighederne har jeg endnu ikke hørt blande sig i "overtuning",
hvilket også let ville kunne tilbagevises i kraft af den overkapacitet,
som der er i moderne motorcyklers stel og bremser!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 02:07

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 02:07

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 02:07

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 02:07

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Hehe - det minder mig om da jeg i '99 skulle have forsikret min SV'er
> hos TopDK:
> Forsikringskarl: "Hvor mange kubik er motorcyklen på?"
> Mig: "645" - Forsikringskarl: "..Det er der da ikke noget der
> hedder?".......det var nu også ligegyldigt, da SV'eren jo ligger pænt
> imellem 500 ccm og 750 ccm.

- - - på samme måde som af mig nævnt 900'erne!

På baggrund af f.eks. BMW K100 og Yamaha TR1, måtte Top DK alligevel ty
til kubik-anskuelse i flere tilfælde
Men jeg gad vide hvorvidt en Ducati 748 bliver forsøgt forsikret som
7½'er? :-/

--
Armand.