Mercury-Jackson-Hendrix-Davis-Pink Floyd
Fra : Thomas

Dato : 05-03-03 15:04

For noget tid siden hørte jeg, at der skulle findes nogle hemmelige
optagelser med duetter mellem Freddie Mercury og Michael Jackson, og
tilsvarende for dem med den lidt mere avancerede smag, skulle der også
findes optagelser med Jimi Hendrix og Miles Davis.

En anden historie, som man tit støder på, er den om, at Pink Floyds
”Dark Side of The Moon” skulle være skrevet som en slags
alternativ soundtrack til ”The Wizard from OZ”.

Er der nogen, der har nærmere oplysninger om disse spændende
historier?

VH

Thomas

Fra : Peter G

Dato : 06-03-03 15:04

th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

>For noget tid siden hørte jeg, at der skulle findes nogle hemmelige
>optagelser med duetter mellem Freddie Mercury og Michael Jackson,

Den er god nok. Jeg kan desværre ikke huske hvad de hedder.
De blev lidt mere tilgængelige sidste år efter en heftig diskussion
mellem nogle
"hemmeligt-håndtegn-jeg-har-også-de-meget-sjældne-optagelser-som-vi-
ikke-deler-med-andre"-hardcore-samlere, hvoraf visse besluttede sig for
at sprede kopier af optagelserne på nettet fordi de mente flere burde
få fornøjelse af dem.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 06-03-03 15:23

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> wrote in message
> [...]

Der kom faktisk 2 duetter frem mellem Freddie Mercury og Michael Jackson.
Den første hedder "There Must Be More To Life (Than This)",
og så lavede de også en version af State Of Schock, som MJ også lavede
sammen med Mick Jagger...

Med venlig hilsen

Gregers
www.mjparadise.com

Fra : Thomas

Dato : 19-03-03 13:52

> [...]
> Den første hedder "There Must Be More To Life (Than This)",
> og så lavede de også en version af State Of Schock, som MJ også lavede

Når du skriver "der kom", mener du så, at numrene rent faktisk er
udgivet og offentligt tilgængelige? Hvis det er rigtigt, vil det komme
som noget af en overraskelse for mig.

VH

Thomas

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 19-03-03 16:07

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Når du skriver "der kom", mener du så, at numrene rent faktisk er
> udgivet og offentligt tilgængelige? Hvis det er rigtigt, vil det komme

Nej singlerne er desværre ikke blevet udgivet, men de kom ud på internettet
sidste år.
Der har været meget snak om, at de skulle udgives, men det er desværre
aldrig rigtig blevet til noget.
Men det kan jo være, at det kommer på et tidspunkt i fremtiden.

Fra : Thomas

Dato : 20-03-03 13:52

> Nej singlerne er desværre ikke blevet udgivet, men de kom ud på internettet
> sidste år.

Igen, når du skriver at "de kom ud på internnettet sidste år", hvad
betyder det så?

Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men jeg er ikke så kendt med
piratkopier og den slags.

VH

Thomas

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 21-03-03 11:55

> [...]
> betyder det så?
>
> Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men jeg er ikke så kendt med

Jamen det betyder, at de er blevet "leakede", som det kaldes. Altså nogen
har lagt dem ulovligt ud på internettet uden tilladelse.

Fra : Zodiax

Dato : 06-03-03 17:06

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote
<SNIP>
> En anden historie, som man tit støder på, er den om, at Pink Floyds
> &#8221;Dark Side of The Moon&#8221; skulle være skrevet som en slags
> alternativ soundtrack til &#8221;The Wizard from OZ&#8221;.

Den historie kan du læse mere om her - ret interessant:
http://www.tje.net/humor/0212/pink_floyd_and_wizzard_of_oz.htm

--
Zodiax

Fra : Texas

Dato : 06-03-03 18:04

"Zodiax" <zodiax@jesspar*fjern_dette*.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <th63@ofir.dk> wrote
> <SNIP>

- det er en skrøne, men sætter du cd'en på og starter filmen samtidig, er
der nogle sammenfald, men det er mere tilfælde end et bevidst forsøg. Tænk
på hvilke begrænsninger det sætter for kunstneren at skulle indspille numre,
passende til en film's timing.

Mvh Texas

Fra : Troels

Dato : 06-03-03 18:12

> [...]
> der nogle sammenfald, men det er mere tilfælde end et bevidst forsøg. Tænk
> på hvilke begrænsninger det sætter for kunstneren at skulle indspille

Jeg så faktisk at der var en der har lavet en svcd af det engang. Og det jeg
så af det var der faktisk en del sammenfald.

/Troels

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-03-03 05:18

th63@ofir.dk (Thomas) skrev i

> og tilsvarende for dem med den lidt mere
> avancerede smag, skulle der også findes optagelser med Jimi
> Hendrix og Miles Davis.

Den historie har gået i xx år, men jeg har aldrig hverken set eller
hørt noget der kunne bekræfte det.

Mit gæt er, at der engang er opstået lidt navneforvirring omkring
navnet "Miles"; Hendix' trommeslager på "Band Of Gypsies" hedder jo
Buddy Miles...

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-03-03 01:07

Thomas wrote:
> [...]
> tilsvarende for dem med den lidt mere avancerede smag, skulle der også
> findes optagelser med Jimi Hendrix og Miles Davis.

Angående Hendrix og Miles Davis mener jeg at der står noget om det i Miles
Davis' selvbiografi. Det var vist noget med at Miles sad og ventede på
Hendrix i et studie i London, kort efter Isle Of Wright festival'en, men
Hendrix sad fast i myldretidstrafikken og nåede ikke frem. De lavede så en
ny aftale, men det var den dag Hendrix døde - så han kunne ikke lige komme
den dag. Trist historie. Gamle Miles siger "...i can't believe nobody ever
told that kid not to mix alcohol and barbiturates...." eller noget i den
stil..
Der er også en sjov historie hvor Miles bliver sendt over til Sly Stones hus
af deres pladeselskab, der godt vil have ham til at hanke lidt op i manden.
Miles kommer ind til en kæmpe fest i Sly's brownstone, med hærdebrede
bodyguards og masser af ludere og stoffer, og finder Sly siddende i en sofa
med snotten dybt begravet i et bjerg af kokain, og bemærker herefter
lakonisk at "there wasn't nothing i could do for the nigger..."

Iøvrigt en kanongod biografi, den er helt klart bedst på engelsk, fordi der
er så mange gode "sprogblomster".

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-03-03 01:20

Sune Mika Salminen wrote:

[Miles Davis autobiografi]

For god ordens skyld; det er denne her bog jeg taler om:
http://tinyurl.com/747t
Selvom man måske ikke er synderligt interesseret i hverken Miles Davis eller
for den sags skyld jazzmusik, så er det alligevel meget underholdende
læsning om et meget spændende menneske der har oplevet ikke så lidt. Feks.
historien om dengang han blev skudt gennem døren på sin Ferrari... Eller da
han skulle overtale Keith Jarrett til at spille Fender Rhodes. he he. Og så
er der jo alle de skønne kvinder som han beskriver så levende

God fornøjelse!

-Sune