Norton Firewall
Fra : NFE

Dato : 05-03-03 16:04

Norton Personal Firewall kom med følgende meddelelse:

Trojan attempt detected from address 80.4.182.146 by rule "Default Block
Backdoor/SubSeven Trojan horse".
Blocked further access for 30 minutes.

Betyder det at jeg har virus, eller er det hacker angreb?? jeg har haft en
del problemer det de sidste dage - når jeg så har tjekket ip-adresser har
der været én fra Spanien - én fra London og en 2-3 stykker fra USA - Jeg har
kørt Virus skanning med Norton 2003, samt kørt en online virus-skanning - de
viste ingenting. Jeg har kørt Ad-Aware, den kom op med 4 filer som jeg
slettede.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

--
Mvh.
NFE

Fra : GateKeeper

Dato : 05-03-03 16:29

Det betyder bare, at der er en person som har portskannet din maskine for
evt. SubSeven trojan, han/hun kunne udnytte. Din Norton har beskyttet dig.
Hvis du så alligevel ikke er inficeret med SubSeven, er der slet ikke
risici.

- GateKeeper -

Fra : NFE

Dato : 05-03-03 16:47

Det der undrer mig er, at det er første gang mit firewall er kommet med den
advarsel - og så så mange gange inden for et par uger - der må jo være en
grund til at der har fået kig på min maskine.

Fra : GateKeeper

Dato : 05-03-03 17:46

> [...]
> advarsel - og så så mange gange inden for et par uger - der må jo være en
> grund til at der har fået kig på min maskine.

Måske er det først gang, et IP-range hvor dit IP-nummer er i blandt, bliver
skannet. Jeg bliver også jævnligt skannet. Så´n er det bare.

- GateKeeper -

Fra : Dennis Friis

Dato : 05-03-03 16:47

> Betyder det at jeg har virus, eller er det hacker angreb?? jeg har haft en

Prøv at læse http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked for en god
beskrivelse af din problemstilling.

Vh
Dennis Friis