Norton Internet Sec. 2003
Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-03-03 10:13

Hej,

Jeg modtager en del spam hvor mailen indeholder ét bestemt billede med link.
ref til noget omkring lån/finansiering. Afsender mailæadr. skifter hver
gang.

Er det muligt at blokkere for denn mail fremover i relation til det samme
billede med det samme link indbygget ed klik på billedet. Hvordan gøres det
?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-03-03 19:09

Torben Brøndum skrev:

Jeg kender ikke Norton Internet Security 2003, men skriver om alterna-
tive måder at opnå det du gerne vil.

> [...]

> Er det muligt at blokkere for denn mail fremover i relation til det
> samme billede med det samme link indbygget ed klik på billedet.

Hvis du blot vil spærre for billedet, kan du tilføje en falsk angivelse
i hosts-filen. Hosts-filen ligger et specifikt sted på din maskine, som
hænger sammen med dit styresystem (Win 95, 98, Windows NT etc.).

Ideen går ud på at bilde din maskine ind, at den skal hente det omtalte
billede lokalt på din maskine. Dette kan gøres ved at indskrive (op-
digtet eksempel):

#domænenavn [TAB] IP-adresse
billedservertilatlurepåomfolkkiggerispam.dk 127.0.0.1

i den omtalte hosts-fil og, afhængig af versionen af dit styresystem,
at enten genstarte maskinen eller køre nbtstat -R fra en kommando-
prompt.

Du finder domænenavnet, ved at se på spammailen i rå format i dit
mailprogram (som jeg gætter på at Outlook Express 6), det gør du ved
at trykke på CTRL + F3 og derefter finde billedlinket i teksten.

Du kunne eventuelt opsætte et spamfilter mellem dig selv og dine mail-
servere og træne filteret til at gøre noget ved indlæg du ikke ønsker
at modtage.

Popfile er et sådant filter:

Der bliver af og til debatteret spam-filtre i:

NAI og Symantec laver også spam-filtre, som skulle kunne opsættes til
at fungere stort set automatisk.

Bemærk at jeg ikke selv anvender nogle af de ovennævnte programmer, så
jeg kender ikke til kvaliteten af dem eller til praktisk anvendelse af
dem.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 10-03-03 10:13

Hej "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i

Rigtig mange tak for svar......man kan jo altid blive klogere

Jeg vil se nærmere på det du skriver - jeg ville dog blive glad om nogen
kunne løse
spørgsmålet via NIS2003......det kan jo så meget det prg.

Torben Brøndum