Rejse i Indien
Fra : Carsten

Dato : 04-03-03 20:47

Vi er to som overvejer kraftigt, at tage til Indien, Nepal og måske Skri
Lanka i oktober/november. Jeg har tidligere været i Nepal, men kunne godt
bruge lidt tips om Indien. Vi har ca 6 uger til rådighed. Hvad bør man se i
Indien og hvordan kommer man bedst rundt i landet? Er det evt en god ide',
at bestille indrigs flybilletter hjemme fra? Er der ting man skal være
særlig opmærksom på. Alle råd modtages med kyshånd!

Mvh
Carsten

Fra : Kirsten Skov

Dato : 05-03-03 09:31

Lad være med at lægge for stort et program. Indien er mit favorit rejsemål,
men det er også anstrengende og krævende.
Jeg er meget begejstret for Rajastan og Sydindien
(mangler Kerala) det er to vidt forskellige oplevelser.
Tag i det mindste en togtur, helst med bumletog.
Goa er for mig ikke det rigtige Indien.

Mvh
Kirsten

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 05-03-03 12:42

I forbindelse med en jordomrejse i efteråret 2002 havde vi næsten 4 uger i
Indien.
Vi tog den traditionelle rundtur i øst/nord-Indien, hvilket var en STOR
oplevelse.

Vi kom over land fra Bangladesh, og startede derfor i
Calcutta (bla. templer, byliv, gamle engelske bygningsvæker, markeder,
kirker, Mother Theresas hus, Mother Theresas hjem for syge og døende).

Herefter til
Bodhgaya. En fantastisk by med mange buddhistklostre og templer. Byen er
buddhismens helligste sted, og mange munke kommer hertil. Et par dage her er
fint - men et must synes jeg.

Herefter til
Varanasi. Hinduismens helligste sted. Se morgenbadning i Ganges,
ligafbrænding, templer mv.

Herefter til
Khajuraho. En dejlig lille by, hvor man også sagtens kan blive et par dage
og slappe af. Pga manglende turister er det virkelig billigt at bo og spise
her. Der findes 3 store hoteller med swimming-pool, hvor man kan "leje" sig
ind ved poolen for en dag. Byen er kendt for sine erotiske templer
(udskæringer). Virkelig flot.
Herfra arrangeres også ture til Panna National Park.
Byen har også et par interessante museer.

Herefter til
Gwalior, som er kendt for sit Fort. Kan gøres på en dag. Byen i sig selv er
beskidt og grim.

Herefter til
Agra. Naturligvis for at se Agra Fort (gå IKKE glip af det) og Taj Mahal.
Mange synes at Agra er forfærdelig, men vi faldt helt godt til. Selvfølgelig
er der mange turister ...
Herfra er en god endagstur til Fatehpur Sikri, hvor man skal se byen og en
fantastisk moske.

Til slut til
Delhi, hvorfra vi fløj hjem. Her er mange museer og monumenter at se.

Vi brugte næsten 4 uger på denne tur, og havde god tid. Hele turen blev
gjort med tog og bus. Togene er gode og billige. Hvis turen er af længere
varighed (og specielt om natten) vil jeg anbefale sovevognene, hvor man
ligger 4 eller 6 i en kupe. Det er helt ok og stadig billigt.
Køb eller medbring en kæde og en hængelås. Så kan bagagen låses fast i
toget.
Indien er virkelig billig, og man kommer langt for pengene - både mht.
transport, overnatning og mad.

Hvis vi havde haft 2-3 uger mere var vi taget til Rajasthan, hvilket skulle
være fantastisk - det gør vi næste gang.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen.

hilsen
Pernille

Fra : Brian Ebbesen

Dato : 05-03-03 12:58

Hej Carsten

> Vi er to som overvejer kraftigt, at tage til Indien, Nepal og måske Skri
> Lanka i oktober/november.

Hvis I skulle også få lyst til at slå vejen forbi Sri Lanka må du endelig
sige til. Vi har været der 4 gange siden 1996 og kan sagtens give et tip
eller to.

Mvh

Brian Ebbesen

Fra : Maria Hougaard

Dato : 12-03-03 11:22

--
Hej drenge,

Jeg har selv rejst rundt rundt på egen hånd i Indien i fem uger.
Indien er utroligt spændende, men seks uger er ikke nok at se hele
Indien på. For at svare på spørgsmålene:
- man behøver ikke bestille indenrigs flybilltter hjemmefra
medmindre man tager afsted midt i en høj tid. Nu ved jeg ikke hvor
gamle i er, men man kan i nogle tilfælde få 25% på flybilletter.
Jeg rejste rundt i sydindien med tog. Det var dejligt at rejse i
tog. Man mødte mange mennesker, og så flere ting end når man
flyver. Busserne skal man IKKE benytte sig af - de er livsfarlige
og det mener jeg. LAD VÆR AT BRUGE BUS. Togbilletterne koster ikke
noget ca. 32 kroner for at kører fra Bombay til Goa (= 12 timer i
tog). Det er godt at vide hvad man vil se inden man tager
hjemmefra. Hvis man VIL se Taj Mahal så tag udgangspunkt i området
deromkring. Man møder mange spændende mennesker og mange andre
rejsende som foreslår ting man skal opleve, så lad vær med at lav
en for fast tidsplan.

Endvidere er Indien et meget beskidt land, men der er intet galt
med maden. Mange der rejser afsted bliver syge under rejsen (jeg
gjorde ikke) og beskylder maden. Men det er ikke maden, det er
mangel på omtanke.... Der er skidt ALLE vegne.
Her kommer nogle gode råd, som virkelig kan gøre chacerne for syge
under rejsen mindre:

Medbring engangs vådservietter. Man kan købe dem på apoteket i
pakker. Brug en eller to hver gang man skal noget med munden
f.eks. ryge, fjerne noget mellem tænderne (lad helst vær med at
stikke en finger i munden overhovedet uden den er blevet 100%
vasket). Vådservietter er også nyttige når man har benyttet deres
fantastiske toiletter (huller i jorden).

Sugerør er en god ting når men skal drikke noget. På den måde
undgår man at berøre glas eller øl/sodavandsdåser med munden.
(hvis der er sugerør til rådighed der hvor drikkevarene købes så
knæk det øverste af).

Sukker og salt i små poser (fås på Burger King eller McDonald's)
er fantatiske at have med i tilfælde af man kan mærke at føler sig
utilpas pga. salt eller sukkermangel.
Lad vær med at give de fattige i byerne noget. Det lyder hårdt,
men nogle af de fattige er fuppere.

Det var vidst lige hvad jeg havde - hvis I skulle have nogle
spørgsmål så bare fyr dem af.

Mariah

Fra : Kirsten Skov

Dato : 12-03-03 19:24