Nogle der har nogle DL360G3 stående og har~
Fra : Flemming Riis

Dato : 04-03-03 14:21

Larmer den meget eller sindsygt meget ?.

Vi har lige fået en og den larmer sindsygt meget, ifgl specs ligger den i
idle på 51db mod en DL380G3 på 55db, men DL360G3 larmer voldsomt mere end
380.

Ifgl service gruppen er det en kendt fejl (?), det burde vel være muligt at
kræve den retur til Compaq hvis den ikke overholder deres specs.

Server rummet ligger tæt på et kontor og den ene server overdøver de 7 der
står derude i den grad at man ikke kan arbejde på kontoret ved siden af.

Anyone ?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-03-03 17:58

"Flemming Riis" <fr@added.dk> wrote
> Larmer den meget eller sindsygt meget ?.

Den larmer helt vanvittigt sindsygt meget!

> Server rummet ligger tæt på et kontor og den ene server overdøver de 7 der
> står derude i den grad at man ikke kan arbejde på kontoret ved siden af.

Da vi fik den første for en god måneds tid
siden ville jeg konfigurere den på mit kontor,
og måtte lukke døren til det tilstødende lokale
fordi man ikke kunne høre hvad man selv
tænkte derinde. Og da var serveren ikke
startet endnu.....

Da jeg tændte den måtte jeg selv overgive mig
og foretage resten via iLO i serverrummet.
Og jeg har altså en vildt høj tolerancetærskel
når det gælder ulemper og hardware.

Nå, det var mere end 2, du kan skylde mig
et par stykker.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-03-03 19:46

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote:

>Den larmer helt vanvittigt sindsygt meget!

Vi har lige købt en håndfuld+ af dem. Satte den første op i dag, jeg
bemærkede ikke noget men måske var det fordi den allerede var monteret
i vores serverrum (hvor man ikke ville bemærke hvis man startede en
industristøvsuger).

>Da jeg tændte den måtte jeg selv overgive mig
>og foretage resten via iLO i serverrummet.
>Og jeg har altså en vildt høj tolerancetærskel
>når det gælder ulemper og hardware.

Jeg havde håbet af iLO var hurtigere end RILO G1. Det er da blevet
lidt mere fikst men for fanden jeg synes stadig det er ulideligt. Det
er lige før det er besværet værd at kable dem når man skal sætte dem
op.

Nogen der har prøvet det der rapid deployment?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-03-03 20:14

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote

> [...]
> lidt mere fikst men for fanden jeg synes stadig det er ulideligt. Det
> er lige før det er besværet værd at kable dem når man skal sætte dem

Jeg synes kun det er rigtig slemt på de første med
33MHz i960. Man bruger dem jo kun der hvor man
ikke kan få fat i WTS.

Som f.eks. i aftes hvor det lykkedes mig at koble vores
RADIUS server af nettet da jeg ville teste noget ved at
deaktivere netkortet
Det var altså rart at iLO'e den i stedet for at køre 90 km.

Efter sigende skulle RILO II være ganske hurtig, jeg
har ikke selv set det men har en i bestilling til en ML530.

> Nogen der har prøvet det der rapid deployment?

Desværre, men håber da at få tid snart.
Har du?

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-03-03 21:34

>Jeg synes kun det er rigtig slemt på de første med
>33MHz i960. Man bruger dem jo kun der hvor man
>ikke kan få fat i WTS.

Vi har ikke konsolkabler i vores srvrum (dvs. det har vi, men det er
noget manuelt noget ..). Dvs. at jeg bruger LightsOut indtil den er så
meget på nettet at jeg kan nå den med TS. Det fungerer normalt
udmærket - den gamle SS var noget GUI ting med shotcuts - det nye
webting er måske meget fint men af en eller anden grund kommer det i
høj opløsning, tab navigation og shorcuts er broken og i det hele
taget synes jeg det er noget møg.

>Som f.eks. i aftes hvor det lykkedes mig at koble vores
>RADIUS server af nettet da jeg ville teste noget ved at
>deaktivere netkortet
>Det var altså rart at iLO'e den i stedet for at køre 90 km.

Bestemt - det har også reddet min aften mere end en gang. Noget andet
er så at de kan fryse så man har en død server OG et dødt RILO.

>Efter sigende skulle RILO II være ganske hurtig, jeg
>har ikke selv set det men har en i bestilling til en ML530.

Har ikke prøvet dem - og jeg synes ikke rigtig der er meget idé i at
sætte dem i servere der har iLO.

>Desværre, men håber da at få tid snart.
>Har du?

Næ, men lige nu spekulerer jeg på om tidspunktet er inde til at prøve
deres 30days eval eller om jeg blot skal spejle den håndfuld servere
jeg har på ventelisten med traditionel broken mirror.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-03-03 06:22

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote

> Bestemt - det har også reddet min aften mere end en gang. Noget andet
> er så at de kan fryse så man har en død server OG et dødt RILO.

Det problem har jeg kun haft ifm. agenten
fra SS 5.30. Hvis CPU'en i serveren maxede
gik både RILO og server kolde, og RILO'en
skulle resettes vha. et lille utility. Vi nåede at
få ombyttet et par kort inden fejlen blev fundet.

Ole Thomsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-03-03 23:00

> [...]
>gik både RILO og server kolde, og RILO'en
>skulle resettes vha. et lille utility. Vi nåede at
>få ombyttet et par kort inden fejlen blev fundet.

Jeg har ikke systematisk registreret et mønster - men subjektivt
mindes jeg at det som regel er i forbindelse med at noget java i
browseren går i smadder og på en eller anden måde trigger kortet til
at gå i sort. Eneste løsning er at slukke serveren, pille strøm af
både server og RILO og så starte igen.

Der er også nogle mus/keyb issues som er lidt irriterende - f.eks. at
på nogle skal hostkeyb være disablet - hvilket kan gøre det vanskeligt
at bruge den med direkte konsol. Andre gange er der forskel på om den
gider detektere mus/keyb om RILO driveren er indlæst.

Det lader i øvrigt til at være løst med iLO - der var ingen problemer
hverken under opsæt (uden driver) eller efter installation af OS og
load af driver. Så bortset fra at jeg var ved at kvadre en uskyldig
mus i hysteri under smart start så ser det ud til at være blevet
markant bedre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-03-03 17:10

>Jeg synes kun det er rigtig slemt på de første med
>33MHz i960. Man bruger dem jo kun der hvor man
>ikke kan få fat i WTS.

BTW: Jeg må indrømme at når først OS'et er kommet i luften at der er
tydelig forskel og at iLO er markant hurtigere. Så det er åbenbart kun
i smart start den halter som en anslået giraf. Er det noget du har
oplevet og måske kender en løsning - evt. reducering af skærmopløsning
eller farver?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-03-03 17:50

> [...]
> i smart start den halter som en anslået giraf. Er det noget du har
> oplevet og måske kender en løsning - evt. reducering af skærmopløsning

Næeh, desværre.

Ole Thomsen

Fra : Flemming Riis

Dato : 05-03-03 14:29

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> "Flemming Riis" <fr@added.dk> wrote
>
> Den larmer helt vanvittigt sindsygt meget!

grr der er vist kommet en bios update som skulle hjælpe lidt, men kva de
skriver dens db til at være mindre end en DL380G3 burde
der være mulighed for at smide den tilbage.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-03-03 17:57

"Flemming Riis" <fr@added.dk> wrote

> grr der er vist kommet en bios update som skulle hjælpe lidt, men kva de
> skriver dens db til at være mindre end en DL380G3 burde
> der være mulighed for at smide den tilbage.

Jeg kan ikke sige om BIOS opdateringen hjalp,
eftersom den først blev smidt på efter serveren
var installeret i et rack i serverrummet (iøvrigt min
første remote BIOS opdatering med IM 7, det
spiller).

Det generer nu heller ikke særlig meget derude
hvor blæsere og køl larmer i forvejen. Og jeg
kommer der sjældent, stort set kun for at mounte
en CD eller patche noget om.

Ole Thomsen

Fra : Flemming Riis

Dato : 10-03-03 09:26

> [...]
> eftersom den først blev smidt på efter serveren
> var installeret i et rack i serverrummet (iøvrigt min
> første remote BIOS opdatering med IM 7, det

Vi fik smide en nyere bios på (selvom de vi havde burde være støjsvag), og
det gjorde det meget bedre.

> Det generer nu heller ikke særlig meget derude
> hvor blæsere og køl larmer i forvejen.

Desværre har kunden kontor ved siden af deres server rum :)