HJÆLP MIN MOBIL FUCKER!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : master!

Dato : 03-03-03 21:57

Jeg læste her inde at nogle anbefalte pogrammet "EepromTools" til at rediger
i nokia 3310... jeg hentede pogrammet og sat min 3310 til comp med et
datakabel... jeg åbnede pogrammet og trykket på noget forskelligt... så gik
min mobil i hak ... så slukkede jeg den.. og når jeg nu tænder den siger den
"SIM card not accepted" ..jeg har prøvet med flere forskællige sim-kort og
den siger det hved dem alle sammen??...
HVA SKA JEG GØRE??????????????????????

Fra : Steen B

Dato : 03-03-03 23:08

On Mon, 3 Mar 2003 21:56:36 +0100, "master!" <toke3@pc.dk> wrote:

> [...]
>"SIM card not accepted" ..jeg har prøvet med flere forskællige sim-kort og

Jfr dit tidliger indlæg bør du starte med at udskifte " master " med
Novice eller andet mere ydmygt der passer til dine evner og lad så
være med at skrive med store bogstaver, vi er ikke døve!
Et godt råd: lad være at pille ved din telfon når du ikke aner hvad du
laver
/steen

Fra : jens

Dato : 04-03-03 12:45

"master!" <toke3@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> "SIM card not accepted" ..jeg har prøvet med flere forskællige sim-kort og

prøv at købe et nyt tastertur på det du har nu sidder dine knapper fast og
hold pølserne væk fra caps lock når det er gjort ender det nok med at folk
begynder at hjælpe dig

Fra : rockbottom

Dato : 04-03-03 15:24

Hmm.. en EEPROM er en ROM (read only memory) chip. ROM'er bruges som regel
til firmware, altså din telefons styresystem. Hvis du har ændret i
programmet i EEPROM'en har du selvfølgeligt dumpet indholdet til en fil
inden du gik igang. Denne fil loader du bare ind i din EEPROM igen, så
skulle din telefon virke. Men det virker som om du er lidt dum, så du har
nok ikke lavet nogen backup. I dette tilfælde må du enten prøve at finde ud
af hvad du har ændret og så ændre det tilbage igen eller du må prøve at
skaffe ny firmware. Men helt ærligt: " jeg hentede pogrammet og sat min 3310
til comp med et datakabel... jeg åbnede pogrammet og trykket på noget
forskelligt... ". Det lyder sgu lidt tumpet, prøv at tænke dig om en anden
gang, så slipper du for at ødelægge dine ting. Husk ikke at skille noget ad
du ikke kan finde ud af at samle! Hvad havde du egentligt håbet at opnå ved
et ændre i EEPROM'en? Prøv at kigge lidt på http://usenet.dk/netikette/ hvis
du gerne vil ha' nogle flere og lidt mere velvillige svar i nyhedsgrupper.
Her er en side med nokia EEPROM dumps:
http://www.gsm-cdrom.com/eeproms/nokia.html . Iøvrigt findes der en masse
hjemmesider om nokia telefoner, mange af dem har også guider der forklarer
trin for trin hvordan man ændrer i EEPROM'en og får et brugbart resultat ud
af det. Prøv at søge på google på nokia og eeprom.

rockbottom

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-03-03 17:46

> [...]
den
> "SIM card not accepted" ..jeg har prøvet med flere forskællige sim-kort og

1) Smid din nokia 3310 ud og køb en ny, f.eks. t68i, som jeg selv er meget
glad for.

2) Hvis du ikke har råd til 1), så prøv at sætte din 3310 til comp med et
datakabel... åbn pogrammet og tryk på noget forskelligt... går din mobil i
hak... så sluk den.. og når du så bagefter igen tænder den, så skulle den
virke helt perfekt igen.

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 19:56

Hej Martin,

> åbn pogrammet og tryk på noget forskelligt... går din mobil i
> hak... så sluk den.. og når du så bagefter igen tænder den, så skulle den
> virke helt perfekt igen.

Så enkelt er det desværre ikke altid. Nokia telefoner kan som regel
repareres også selvom de ikke engang kan tænde. Panasonic telefoner derimod
kan smadres helt uden mulighed for at reparere dem igen.

Hvis du vil forsøge dig med unlock så sæt dig grundigt ind i hvad der skal
til inden du går i gang. Det udstyr, der bruges er enddog meget potent.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Tag et kig på den store linksamling :)