Bygge sit eget Vidio lys
Fra : Thomas Jessen

Dato : 03-03-03 22:05

Er der nogen der har en adr. hvor man kan købe løs dele til at samle
sin egen vidio belysning, da jeg ikke ummildbart ikke har 10000 kr til
UV-vidio belysning, og såfremt evt. nogle gode råd om hvad det ville
være bedst eller være en fordele at købe.

Fra : Henrik Z

Dato : 06-03-03 15:08

Hej Thomas
Jeg er i gang med at fremstille video lys (skal være færdige inden d29/3 da
vi tager en tur til hemor) jeg har lavet nogle hoveder til video, hvor der
sidder en standard ø50 halogen pære i.
Jeg forbinder dem til en batteripakke som er monteret på mig selv.
Jeg arbejder i at finde en stikløsning som jeg kan samle under vand, er der
nogle der kender til dette, vil jeg gerne høre nærmere.
Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte mig

Mvh
Henrik Zebis
www.z-diving.dk
mail@z-diving.dk
Fremstilling af lygter,linehjul mm

Fra : Scubadue

Dato : 07-03-03 09:59

Hej.
Du kan få vandtætte stik ved www.elfa.se
Du kan se dem på følgende links.
http://www.elfa.se/elfa-bin/lt.pl?sort=&pics=&136527&2006025&2006026

Det er nok en af de tre stiktyper herunder du evt. skal kigge på, da de kan
skilles ad under vand uden problemer.
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2006030.htm
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2006031.htm
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2006032.htm

Men bemærk de er lidt dyre........desvære.

XXX
Scubadue

Fra : Søren Lund

Dato : 07-03-03 09:29

Med fare for at lyde som en der har for mange penge kommer her en lille
kommentar. Jeg har også selv prøvet at bygge uv lygter, og det er ikke så
nemt som man tror. Det kræver en stor præsition at få husene tæt og det
løber hurtigt op i de beløb en original lygte koster. Derudover skal der
findes et smart system så batteripakken kan kobles på videohuset. Men har du
adgang til en drejebænk og en fræser, og i øvrigt kan bruge disse, kan det
sikkert gost lade sig gøre. Jeg synes bare det lidt er og opfinde den dybe
tallerken en gang til.
Se i øvrigt her http://www.airspeedpress.com/newlitebook.html der er en
guide til "lygtesmede". De andre bøger fra airspeedpress er ret gode og de
sender dem gerne som en "gave" hvis du skriver det i bestillingen.

Søren

Fra : Lars Thiesson

Dato : 09-03-03 00:52

www.dev-pein.de er et godt sted til lygtedimser.

Jeg har bygget min egen video-lys og har gjort følgende overvejelser
1. jeg byggede lys-systemet så det er neutralt i vand. Batterier og lys
sidder altsammen på kammeraet. Sidder batterierne på dig har du problemer på
undervands stik (se senere)
2. jeg har valgt at lave batteri pakkerne i PE (eller HD-PE) da jeg tror at
plexiglas (som feks. anbefales i Airspeed express bogen - iøvrigt gode
bog/bøger) vil blive for sprødt i koldt vand. Hvis du vil noget i PE kan jeg
evt hjælpe dig (send email).
3. jeg valgte ikke at bruge stik der kan samles under vand da prof. brugere
fortalte mig at de alligevel ikke kunne afbrydes med belastning under vand
og da de vil gå "i stykker" over tid. Husk at du kommer til at sende meget
strøm gennem ledningerne. I stedet har jeg valgt reed-kontakter.
4. HID vs Halogen diskussionen har jeg ikke fundet hoved eller hale i men se
www.videouniversity.com undervands sektion de har haft uendelig diskussioner
om emnet.
5. Jeg har ikke fundet nogle ideale lygtehoveder (lette, billige, robuste,
ingen hotspots, lette af rep når de drukner osv) og bruger i mangel af bedre
Dev-Peins Profi Lamps.