Hjælp til Sicilienrejse
Fra : SuperR

Dato : 03-03-03 20:55

Hej er der nogle der kan hjælpe mig. Min kæreste og jeg kunne godt tænke os
at tage til Sicilien et par uger til sommer. Vi kunne godt tænke os at bo i
en hytte et ikke alt for turistet sted.... Er der nogle der har nogle gode
erfaringer med rejsebureauer eller lign.
Vi ønkser selvfølgelig også at kunne tage på nogle ture ud og kigge på
naturen (evt. med en mindre gruppe og i følge med en lokal guide).

Venlig Hilsen

Rasmus Rise Michaelsen
rasmus@tenam.dk

Fra : Morten Seeberg

Dato : 03-03-03 21:10

> [...]
> en hytte et ikke alt for turistet sted.... Er der nogle der har nogle gode
> erfaringer med rejsebureauer eller lign.

Jeg vil anbefale i kigger på Aeolian Islands nord for Sicilien. Der er
atmosfæren stille og rolig, dejlige strande, aktive vulkaner, hyggelige byer
m.v.

Jeg synes Sicilien selv virkede varmt, tørt og kedeligt (men vi var der ikke
så længe ). Det er vist også en store fordel at være god til italiensk
efter hvad jeg har hørt...

Fra : Thomas Kilden Nielse~

Dato : 04-03-03 11:10

"SuperR" <superrallo@hotmail.com> wrote in message news:<NpO8a.108585$Hl6.9955781@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Vi ønkser selvfølgelig også at kunne tage på nogle ture ud og kigge på
> naturen (evt. med en mindre gruppe og i følge med en lokal guide).

Hej

Vi var på Sicillen i et par uger sidste år. Vi tog derned på egen hånd
og rejste lidt rundt på øen. Vi boede nogle dage tæt ved et
natur-reservat (Riserva dello Zingaro) der ligger et par km fra byen
Scopello (der igen ligger ved Castellammare del Golfo ca. 50 km vest
for Palermo).

Her er der rig mulighed for at vandre i naturen og der findes en 5 - 6
små hyggelige naturstrande inde i reservatet. Der er ikke mange
turister der gider vandre flere km for at ligge ved stranden, så det
var bestemt ikke overrendt af turister og strandene var meget
idylliske.

Vi tog med tog fra Palermo og videre med bus fra Castellammare del
Golfo. Da vi steg ud af bussen kom der en mand hen og spurgte om vi
skulle have noget at bo i. Han udlejede nogle vældig fine værelser med
bad til 40 Euro pr. nat.

Hilsen
Thomas

Fra : Pizzaman

Dato : 04-03-03 15:38

Jeg vil gerne medgive at der er både varmt og tørt på Sicilien om
sommeren - men kedeligt?

Jeg synes faktisk Sicilien er den allermest spændende del af Italien.

Turisterne flokkes i stort tal omkring den fascinerende kystby
Taormino - på østkysten lidt nord for Catania og ikke ret langt fra
Mount Etna.

På sydkysten er der lidt mindre hektisk - her kan man finde idylliske
små fiskersamfund og hvide sandstrande der bare bliver ved og ved.

Men i det hele taget dominerer Mount Etna en stor del af Sicilien.
Bjerget er så kollosalt, at man slet ikke kan forestille sig det.
Rykkede man hele bjerget op med rode og placerede det på Sjælland,
ville det kunne dække hele København!

Hvis I vil leje en feriebolig så prøv www.igluvillas.com - de har en
del huse/hytter/lejligheder på Sicilien.

Og ellers god tur!

Pizzaman

Fra : SuperR

Dato : 04-03-03 17:00

Tak for hjælpen jeg vil straks undersøge de forskellige muligheder.

Venlig Hilsen

Rasmus Michaelsen