Novair ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-03-03 11:32

Hep...

Flyver med Apollo til Thailand om nogle uger, har overvejet om man skal
opgradere til Nova-sun eller hvad deres bedre standard hedder.

Er der nogle der kender til deres Airbus 330 mht. benplads og lign. ?

Mvh.

Kim

Fra : Pizzaman

Dato : 03-03-03 16:23

Novair har en pitch (afstand mellem sæderne) i den lidt nærige ende.

På deres A330 er pitchen i det meste af kabinen 29 eller 30 tommer.
Til sammenligning har SAS en pitch på 31/32 tommer på økonomi-klasse.

Hvis du opgraderer til Super Nova Class kommer du til at sidde på en
af de 3 forreste rækker, og her det en smule - men kun en smule -
bedre. Pitchen på Super Nova Class er 35 tommer - langt mindre end
f.eks. de 50 tommer SAS tilbyder på business class på deres Airbus
330.

Men sæderne på Super Nova Class er også bredere - konfigurationen er
2+3+2 mod 3+3+3 i det meste af den øvrige kabine.

Gå jævnligt en lille tur rundt i kabinen under turen, så plejer det at
være til at holde ud. Og god tur!

Pizzaman

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-03-03 21:59

"Pizzaman" <saruman@ofir.dk> wrote in message
> Novair har en pitch (afstand mellem sæderne) i den lidt nærige ende.

Well, jeg respekterer fuldt ud at jeg ikke får samme "service/plads" som
hvis jeg købte en rutebillet, prisen er trods alt en anden.

> Gå jævnligt en lille tur rundt i kabinen under turen, så plejer det at
> være til at holde ud. Og god tur!

Tak for det, og jo, vi vil trave lidt rundt på må og få.

Mvh.

Kim

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 04-03-03 09:30

> På deres A330 er pitchen i det meste af kabinen 29 eller 30 tommer.
> Til sammenligning har SAS en pitch på 31/32 tommer på økonomi-klasse.

Interessante oplysninger! Findes der et site hvor man kan sammenligne
selskabernes "pitch" ? Det kan jo have en vis betydning for om pris og
kvalitet hænger sammen.

Hilsen Erik

Fra : Kenneth Birch

Dato : 04-03-03 18:56

"Erik B. Hansen" <quartus@post4.tele.dk> wrote in message

> Interessante oplysninger! Findes der et site hvor man kan sammenligne
> selskabernes "pitch" ? Det kan jo have en vis betydning for om pris og
> kvalitet hænger sammen.
>
> Hilsen Erik

Prøv www.airlinequality.com, et rigtig godt site til sammenligning af
flyselskaber. Pitch finder du under "Airline Seat Guide".

mvh Kenneth