Re: Brovst Enduro OT: dækstrammere
Fra : Armand

Dato : 13-03-01 03:02

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en news:...

> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Slangeløse fælge/dæk hvor vulsten sidder bedre fixeret, og ventilen
ikke
> bliver klippet af slangen i fald at dækket skulle bevæge sig lidt!
> Endvidere er belastningen jo ikke større end at dækket på et tidspunkt
> "trækker igennem" og spinner..... Med knopdæk på en off-road'er er det
> velsagtens modsat: Måske markant mindre moment; men når mønsteret har
> godt fat i en knold, er forbindelsen imellem fælg og dæk den eneste
"glide-
> kobling", og motoren får jo ikke lov at dø!

Jeg hæftede mig ved Troy Corser's forklaring af begivenhederne under
årets første to superbike-løb, at hans bagdæk havde bevæget sig på
fælgen imod slutningen af 1. løb, hvorfor det var markant ude af balance
de seneste omgange!

Det sker altså!!!

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 13-03-01 19:02

Jeg punkterede i hvert fald i Brovst på grund af en afrevet ventil (ingen
dækstrammer), og den eneste anden jeg har kendskab til der også punkterede i
Brovst, er den eneste anden i feltet der også kører uden dækstrammer.

Min maskine har forresten kun 29 HK og nul bundtræk. Motoren går i stå bare
der lander en halvfed spyflue på baghjulet, hvis ikke gassen holdes stram.

Pein