string skrevet ind i "file of char"
Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 16:04

Hvordan får jeg lettest en tekst (8 tegn) fra en combobox skrevet ned i en
'file of char' fil.
prøvet med copy for at få tegn for tegn, med en for next løkke, men kan ikke
få det til at virke, da det jo kommer ud som string

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Claus Christiansen

Dato : 31-01-03 16:22

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in

> [...]
> prøvet med copy for at få tegn for tegn, med en for next løkke, men
> kan ikke få det til at virke, da det jo kommer ud som string

var
FileHandle: File of Char;
i, chars: integer;
begin
Assignfile(FileHandle, filename);
rewrite(FileHandle);

chars := 8;
if length(Edit1.Text) < 8 then chars := length(Edit1.Text);
for i:=1 to chars do
write(FileHandle, Edit1.Text[i]);

CloseFile(FileHandle);
end;