E-Mail
webnoob 5265
"Re" eller "Sv"?
Fra : Jacob K.

Dato : 13-03-01 02:13

Hej.

Jeg har hørt noget om at det ikke er sikkert at alle newsreadere kan læse
ens beskeder hvis de indledes med "Sv:" Er det rigtigt, og i så fald:
Hvordan kan man få sin reader (Outlook Express) til at lade være med
automatisk at starte beskederne med "Sv:"?

Hilsen Jacob.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-03-01 02:25

"Jacob K." skrev

> Jeg har hørt noget om at det ikke er sikkert at alle news-
> readere kan læse ens beskeder hvis de indledes med "Sv:" Er
> det rigtigt,

Næ, der er nogle brugere af debatgrupperne som automatisk fra-
filtrerer indlæg som bruger "Sv: " i stede for "Re: " og der er
nogle (store) news-servere, som frafiltrerer indlæg fra skri-
benter af samme grund.

Dem som ikke retter deres indstillinger, kommer nok til at undre
sig over at ingen svarer på deres indlæg.

> Hvordan kan man få sin reader (Outlook Express) til at lade
> være med automatisk at starte beskederne med "Sv:"?

Kig lidt her:

Læs hele siden, nu hvor du alligevel er igang, for det ser ud
til at du ikke medsender information om hvilket karaktersæt du
sender med (i headeren af dit indlæg CTRL + F3).

Spørgsmål om Outlook Express stilles bedst i "dens" gruppe:

Jeg sætter opfølgning til den gruppe, så dit eventuelle svar
havner i den føromtalte gruppe.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Watch Up

Dato : 25-04-01 15:55

Nu virker det. Jubii Men der står bare ikke R.e: men det virker.
Mvh Watch Up
Jacob K. <jacob9001@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98js4d$pel$1@news.inet.tele.dk...

Fra : CHRistian

Dato : 25-04-01 22:16

"Watch Up" <noerden@ready.dk>'s posting:

>Nu virker det. Jubii Men der står bare ikke R.e: men det virker.

Ikke så smart! Der skal stå "Re: ", for ellers kan du lave alvorligt
kage i den hos andre.

PS: kan du ikke skrive dit svar under det gamle og klippe i det
gamle, du ikek direkte svarer på. Det gør det lettere at læse m.v.
Se mere på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Bruger du Opera? Vil du være med til at teste den danske version
af Opera 5 (win32)? Dvs: installere .lng-fil + par andre i Opera,

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-01 23:43

Wed, 25 Apr 2001 16:55:11 +0200, skrev "Watch Up" <noerden@ready.dk>:

>Nu virker det. Jubii Men der står bare ikke R.e: men det virker.

Læs min signatur og kør den fil mens OE er lukket og du svarer korrekt
med Re: og ikke et eller andet mærkeligt _v:.

Hvis du har rettet det i hånden, så kunne du lige så godt have rettet
det til det rigtige Re:.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Evt. svar herpå bliver bragt i OE-gruppen, hvortil der er sat fut, som
bedes respekteret, da debat om dette hører hjemme i netikettegruppen.

Fut = follow up to eller på dansk, Opfølgning til

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : CHRistian

Dato : 26-04-01 00:02

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
---klip---
>bedes respekteret, da debat om dette hører hjemme i netikettegruppen.

Det er vist sent på natten (du glemte også FUTet)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-01 02:24

Thu, 26 Apr 2001 01:01:45 +0200, skrev CHRistian
<nospam@direkte.org>:

>Det er vist sent på natten (du glemte også FUTet)

Ups - har først haft tid til at læse news nu, og så var der temmelig
mange, så kan det smutte, klippe og klistre er åbentbart ikke så godt,
når man glemmer at rette et ord...

med venlig hilsen
Knud
--