Ægypten.....
Fra : Jacob Strue

Dato : 02-03-03 16:15

Hejsa.....

Vi vil gerne til Ægypten i påske-ferien, og vil høre om der er nogen der
kender et billigt rejseselskab der arrangere ture? Det skal være
charter-ferie, altså rejse incl. hotel ophold, pension m.m. Prisen håber vi
på at holde under 2500,- pr. persom. Er det muligt i påsken? Npgen med
erfaringer?

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 02-03-03 18:00

"Jacob Strue" skrev i en meddelelse...
> Vi vil gerne til Ægypten i påske-ferien
> Det skal være charter-ferie

Hvis der bliver krig i Irak, så tror jeg godt, du kan glemme alt
om at rejse til Egypten i Påsken. Og jeg er i alt fald sikker på,
at alle charter-rejser aflyses. Så jeg ville ikke bruge krudt på
at undersøge rejser til dette land på nuværende tidspunkt.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-03-03 18:52

Ja, det er ganske vist - hvis der bliver krig i Irak lander alle flyene og
busserne stopper og der er ingen der tager ud og rejse igen for det er alt,
alt for farligt.

Hvis der imidlertid ikke bliver krig og alle flyverne ikke holder op at
flyve, må du da have en god tur. Jeg var selv i Ægypten sidste år og det var
en fantastisk og billig tur. Jeg kan desværre ikke anbefale et
charterselskab (jeg tog afsted på egen hånd), men et godt spare tip, er at
undlade at betale alle fupmagerne ved seværdighederne. Et almindelig "trick"
er at slæbe den godtroende turist afsted og forklare en masse om
seværdighederne - efter 5 minutter slutter showet og du skal betale "bakish"
(drikkepenge) for den lille tur. Et godt alternativ er at hyre en guide for
en forudaftalt pris, så holder de andre sig normalt på afstand.

Ha' en rigtig god tur !-)

Fra : jysch

Dato : 02-03-03 19:32

"Jacob Strue" skrev d. 02-03-03 16:15 dette indlæg :
> [...]
håber vi
> på at holde under 2500,- pr. persom. Er det muligt i påsken? Npgen med
Vi var dernede for 3 år siden, og vi rejste med Falk Lauritsen ( Herning
Rejser ) og det var rimeligt billigt og de arrangerer også turer.
Link: http://www.falk-lauritsen.dk/

God tur.
Jysch

http://www.kandu.dk/