Thailand, nedtællingen er igang...
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-02-03 22:02

Hep, nu er der knap 3 uger til turen går mod Thailand.

Jeg har før forespirgt lidt løst & fast her i gruppen, nu kunne det var rart
med en sidste saltvansindsprøjtning.

Vi har blot købt en flybillet til Phuket.

Hvis vi forestiller os vi gerne vil opleve noget Phuket, og noget Koh Samui,
nogle bud på hvor vi starter på Phuket, noget vi ikke må misse begge steder
?

Nogle gode bud på et stad at starte når vi lander sidst på eftermiddagen i
Phuket, og hvad skal vi satse på, Kata, Karon eller Patong beach ?

Vores præferencer er primært slap aaaaf, lidt shopping og nok lidt mere slap
af, vi vil nok gerne ud og se nogle bounty.-steder.

Shot me...*S*

Mvh.

Kim

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-03-03 00:31

On Fri, 28 Feb 2003 22:02:05 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

>Phuket, og hvad skal vi satse på, Kata, Karon eller Patong beach ?

Undgå Patong! - medmindre I holder af Pattaya og Patpong ..

Stort set: jo længere sydpå, jo bedre. Karon Syd og Kata er OK. Singha
Beach nord for Patong også. Der er en dejlig lille privat strand syd
for de to Kata'er, men den er lidt svært tilgængelig, og heldigvis kan
jeg ikke lige komme på, hvad den hedder

Rigtig god tur (men det kan knap undgås)!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : connie-toft

Dato : 01-03-03 18:39

Her er nedtælling også igang. Skal også til Phuket, skjønne sted!! Vi holder
mest af Karon. Patong er stedet for unge mennesker der er til fest og
farver.
Vi har planer om lidt snorkling på Phi Phi, futte lidt rundt på knallerter,
skønt at se øen på denne måde og det koster ikke mere end ca, 20,- kr pr
dag. men ellers ser vi bare hvad der byder sig.
Glæd jer til et skønt sted med søde mennesker, kanonmad og selvfølgelig
naturen.
Er lige nu klar til at smutte i vandet, ca 31 grader, det er da til at holde
til, eller hvad???

Ha en rigtig god tur.
Connie

--
Connie

Fra : Manse

Dato : 02-03-03 02:05

> [...]
slap
> af, vi vil nok gerne ud og se nogle bounty.-steder.

Ja jeg glæder mig også,men jeg skal til jomtien dejligt sted har været der
før.det er i udkanten af pattaya.men mere roligt ja jeg glæder mig også til
stranden og ligge og dase og bade ,fedt
ha en rigtig god tur
*SS*

Fra : John Andersen

Dato : 06-03-03 16:34

Hej Kim,

nu vil jeg ikke pille din forventnings glæde fra dig,
men du bør måske overveje ikke at bruge så meget tid på Phuket da den er MEGET overrendt af turister...specielt Patong Beach er forfærdelig...medmindre man er til go-go barer og thailudere.....

På vejen til Koh Samui kører i faktisk (næsten) forbi Krabi området her ligger en halvø som hedder Railey Beach som er ret lækker....man kan også herfra tage ud til Koh Poda hvor der er totalt lækkert...og stille....

Du kan også vælge at sejle fra Phuket by til Phi Phi hvorfra i evt. efter et par overnatninger...kan sejle videre til Krabi eller Koh Lanta

Krabi by er ikke noget særligt, men her er lidt bedre og billigere indkøbsmuligheder (billigere end Phuket)

Hvis i tager til Koh Lanta, er der et rigtig godt sted helt nede på syddelen af øen, hedder Waterfall bay resort eller sådan noget lign.
De henter dig ved færgen (gratis) hvis du bestiller pr. tlf.
Se evt. http://www.lanta.de/waterfallbay/

På railey ..... http://andaman-island-hopping.com/hotels/railaybay.htm

God tur !!!

Mvh
John

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-03-03 21:04

Hej John

> [...]
MEGET >overrendt af turister...specielt Patong Beach er
forfærdelig...medmindre man er til go-go barer > og thailudere.....

Jeg er den bedre halvdel der skal med Kim til Thailand, og det er alting
rart at vide på forhånd, både det godt og det dårlige ting, så det gør ikke
noget du også fortæller det, det tager ikke nogen forventninger fra os, blot
disse ting med i vores planlægning

> Krabi by er ikke noget særligt, men her er lidt bedre og billigere
indkøbsmuligheder (billigere end Phuket)

Sidst vi var i Thailand var vi på Krabi, og du har ret, der er ikke noget
særligt det, men det var da okay nok, dog ikke et sted vi kunne tænke os at
tilbringe længere tid på denne gang.

> Hvis i tager til Koh Lanta, er der et rigtig godt sted helt nede på
syddelen af øen, hedder Waterfall bay resort eller sådan noget lign.

> God tur !!!

Tak

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : John Andersen

Dato : 07-03-03 11:04

Hej Bolette (...og Kim)

nu ved jeg ikke hvor lang tid i er afsted,
men hvis i har mod på det kan jeg varmt anbefale at tage lidt længere syd på.

Kig på øer som Koh Hai, Koh Bulon(!!!), Koh Lipe og Koh Tatutao

De er lidt mere besværlige at komme til, men det er hele besværet værd.

Hvis i ikke allerede har Lonely Planets bog om Thailand, så køb den straks eller
lån den på biblioteket...
Hvis i tager ud til nogen af øerne skal i kigge efter den der hedder "Island and beaches"
også fra Lonely Planet.
Vi har rigtig gode erfaringer med de oplysninger der står i bøgerne, dog ikke priser,
men beskrivelser af overnatningsmuligheder mm.

Vi rejste iøvrigt med vores barn fra han var 1 år og vi har ingen problemer haft med
at rejse rundt fra ø til ø

.......men det er selvfølgelig heller ikke de vilde luksus...det går vi helst lidt uden om,
mest af hensyn til charterturisterne......

.....men igen...god tur !!!

John

Fra : John Andersen

Dato : 11-03-03 10:01

Okay...man vil heller ikke bruge for meget tid
på at blive tranporteret rundt, slet ikke når man
ved hvor hurtigt 14 dage går sådan et sted

Husk i øvrigt at de billige dvd film man altid af en eller
anden grund for købt med hjem... ALDRIG
er i samme kvallitet som dem man køber herhjemme....
Jeg vil mene det ikke kan betale sig
(bare et lille sidespring)
Mvh
John