Kørekort til sidevogn
Fra : S.S.Hansen

Dato : 13-03-01 02:02

Jeg har lige sidet og diskuteret med en af mine venner
om reglerne omkring sidevognskort, vi var begge tidl.
i den tro at sidevognskortet var en "overbygning" til det
alm. solokort. Men min ven fortalte så om en der havde
diskuteret emnet med en motorsagkyndig, som var
kommet helt i tvivl om hvorvidt man kunne nøjes med
solokort eller om man skulle have et særskilt sidevognskort.
Grunden til denne tvivl, skyldes at der på de nye kørekort
kun er én motercykel kategori.

Er der nogen der kender det rigtige svar, for nu er jeg
kommet i tvivl.

Hr. Hansen

Fra : Malik Reiding

Dato : 13-03-01 03:04

på de nye kørekort er der også undervist i sidevogn, så det gælder til begge
dele!! håber at det hjalp..

hilsen
malik
hayabusa(som ikke får sidevogn)

Fra : CHRistian

Dato : 13-03-01 19:20

Malik Reiding <malikules@mac.com>'s posting:

>på de nye kørekort er der også undervist i sidevogn, så det gælder til begge

Undervist og undervist. Kørte vel ½ time på køretekniskanlæg, da jeg
fik for ½ år siden. Det var den eneste gang, jeg overhovedet hørte
ordet "sidevogn".

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et FUT betyder? Det vidste 43% ikke.

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 15-03-01 12:56

Det kan man ellers sagtens, jvf. de nederste to billeder på http://www.emlsidecar.com/new.html
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS + EML GT2000

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-03-01 07:36

> Er der nogen der kender det rigtige svar, for nu er jeg
> kommet i tvivl.

Har man kun et solokort kan man få det udvidet til sidevogn ved at deltage i
et køreteknisk kursus med sidevogn. Det tager en 3-4 timer og beviset herfor
tager man bare med ned på det lokale motorkontor og "køber" et stempel i
endnu en rubrik.

Har man taget kørekort inden for de sidste par år er sidevognundervisningen
med i pakken, og man skal ikke til seperat køreprøve med sidevogn.

/A

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-03-01 10:02

Det er korrekt, jeg kunne dog nøjes med en ca. en lektion og så 800,-

Man kan ud fra en talkode på kortet se om det er et gammelt kørekort der er
ombyttet til nyt og om man i den forbindelse har fået sidevognskort.

Mvh
Henrik
www.HenrikNielsen.dk